بهبود عملکرد حافظه با مصرف اسفناج

بهبود عملکرد حافظه با مصرف اسفناج

اگر می خواهید حافظه ای قوی داشته باشید می توانید از اسفناج استفاده کنید این سبزی گرخاصیت می تواند مانع ابتلای شما به آلزایمر و تقویت عملکرد مغز شود. ویتامین های موجود در اسفناج برای افراد مسن بسیار مفید و سودمند هستند.

ملوان زبل با خوردن اسفناج هم ماهیچه‌هایش قوی می‌شدند و هم بدون اینکه بداند حافظه‌اش بهتر می‌شد. بررسی جدیدی نشان می‌دهد، خوردن تنها یک بار اسفناج در روز سرعت فرایند کاهش حافظه مرتبط با پیری را کاهش می‌دهد. دلیل این تأثیر چیست؟ ویتامین K. گروهی از محققان دانشگاه راش شیکاگو رژیم غذایی و عملکرد مغزی ۹۵۴ فرد مسن را در طول ۵ سال بررسی کردند و پی بردند افرادی که در رژیم غذایی خود از سبزیجات استفاده می‌کنند،حافظه قوی‌تری دارند. محققان رژیم غذایی شرکت کنندگان را که میانگین سنی آنها ۸۱ سال بود به مدت ۵ سال بررسی کردند. توانایی شناختی درافرادی که سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود جا داده بودند، به اندازه افرادی بود که ۱۱ سال از آنها کوچک‌تر بودند و هرگز از برگ‌های سبز در رژیم خود استفاده نکرده بودند.

علاوه بر اسفناج، انواع کلم‌ها نیز سرعت پیر شدن مغز را کاهش می‌دهد. در بررسی‌های قبلی به تأثیر فولات و بتاکاروتن در تقویت مغز پی برده شده بود، اما این اولین بررسی است که به ارزیابی اثر ویتامین K روی مغز پرداخته است. این تیم تحقیقاتی معتقد است، غذاهای دیگری مانند اسفناج،‌ کرفس و هویج نیز سرشار از این مواد غذایی است و می‌توانند خاصیت سبزیجات دیگر را داشته باشند و آنها می‌خواهند تحقیقات خود را برای بررسی این امکان گسترش دهند.

اسفناج جزو آن دسته از مواد غذایی است که چندان مورد توجه بسیاری از ما قرار نگرفته است.

شاید بتوانیم روزهایی را به یاد آوریم که بسیاری از مادربزرگ‌های ما از این سبزی در تهیه غذای خانواده استفاده می‌کردند، اما متأسفانه کم‌کم از تأثیر این سبزی در برنامه غذایی ما کاسته شده و هنوز نتوانسته جایگاه خود را در سبد غذایی خانوار بیابد.

در این میان، شاید آگاهی از ویژگی‌های ارزشمند اسفناج بتواند به توجه بیشتر به آن کمک کند.

نام بردن از همه منابع غذایی موجود در اسفناج کار دشواری است. با این همه چند دلیل اصلی وجود دارد که نشان می‌دهد باید اسفناج را در برنامه غذایی خود بگنجانیم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.