تاثیر تمرکز ذهن بر مشکلات خواب

تاثیر تمرکز ذهن بر مشکلات خواب

افرادی که از مشکلات خواب رنج میبرند بهتر است به مطالعه بیشتری بپردازند و تمرین تمرکز ذهن کنند تا بتوانند کیفیت خواب خود را افزایش دهند. اختلالات خواب عوارض زیادی برای  خلق و خوی مبتلایان خواهد گذاشت.

محققان با بررسی ۴۹ نفر از سالمندانی که دچار مشکلات خواب بودند، دریافتند که کسانی که تمرینات لازم برای تمرکز ذهن را انجام می‌دهند، خواب بهتری را در شش هفته پس از شروع این تمرینات تجربه می‌کنند. در حالی که آن سالمندانی که به توصیه‌های مرسوم برای خواب بهتر عمل کرده بودند، به این کیفیت خواب دست پیدا نمی‌کنند. به گفته یکی از متخصصان این حوزه، اثرات این برنامه‌های تمرکز حواس و تمرکز ذهن، با اثرات داروهای خواب‌آور و گفتاردرمانی قابل مقایسه است. به‌طور کلی، تمرینات تمرکز ذهن به افراد کمک می‌کند تا بتوانند به‌جای سیر در گذشته یا آینده، بر روی لحظه حال تمرکز کنند، و نظارت بهتری بر چگونگی احساسات و افکار خودشان داشته باشند.

در واقع نوعی الگوی ادواری بین بیداری, اختلال خواب, نگرانی و خلق‌وخوی افراد وجود دارد که باعث تاثیر هر یک از این موارد بر مورد دیگر می‌شود. وقتی که فردی خواب ناخوشایندی داشته باشد، اغلب نسبت به این اتفاق نگران می‌شود و این اضطراب، می‌تواند اختلالات خواب را بدتر کند و در مرحله وخیم‌تر به پریشانی روای منجر شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.