تاثیر مصرف دارو بر درمان مشکلات گوارشی

تاثیر مصرف دارو بر درمان مشکلات گوارشی

داروهایی که برای درمان مشکلات گوارشی تجویز می شوند بهتر است در موعد مقرر و طبق زمانبندی مصرف شوند. اگر می خواهید این عارضه ها به سرعت درمان شوند بهتر است به زمان مصرف داروهایتان به خوبی دقت کنید.

بسیاری از کسانی که سوزش سر معده دارند، داروهای کاهنده اسید معده را به موقع نمی‌خورند، و همین مساله باعث تاثیر کمتر داروها و هدر رفتن پول این افراد می‌شود. مایکل ولف، متخصص گوارش و رئیس دپارتمان پزشکی MetroHealth System، به همراه تیم تحقیقاتی‌اش به این نتیجه رسیدند که خیلی از بیماران هنوز نمی‌دانند زمان‌بندی مصرف داروها، کلید مهمی برای درمان است. این مطالعه که در The American Journal of Gastroenterology منتشر شده است، نشان می‌دهد فقط یک‌سوم کسانی که داروهایی مثل نکسیوم، پرواسد و پریلوسک را بدون نسخه خریداری می‌کنند، از این داروها به‌درستی استفاده می‌کنند. این در حالی است که فقط نیمی از کسانی که این دارو را با تجویز پزشک عمومی استفاده می‌کنند، مصرفی درستی از این دارو دارند.

ضمنا مشخص شد کسانی که با تجویز متخصص گوارش از این داروها استفاده می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که براساس قواعد توصیه‌شده داروها را بخورند. مایکل ولف، مسئول این مطالعه، تاکید می‌کند که غذا خوردن برای فعال شدن این دارو لازم است. به همین دلیل باید قبل از صبحانه داروی‌تان را مصرف کنید. اگر داروها را درست و به موقع مصرف نکنید، بهتر نخواهید شد و علائم بیماری شما تسکین نخواهد یافت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *