تاثیر چاقی بر ایجاد تومورهای سرطانی

تاثیر چاقی بر ایجاد تومورهای سرطانی

چاقی عامل ایجاد انواع امراض سرطانی به شمار می آید. اضافه وزن در شکل گیری تومورهای سرطانی در بدن نقش مهمی دارد. برای پیشگیری از پیشرفت این تومورهای سرطانی بهتر است چاقی خود را کنترل کرده و از اضافه وزن خود بکاهید.

یکی از مطالعات اخیر محققان که در Clinical Cancer Research منتشر شده است، نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اضافه‌وزن ممکن است شرایطی داشته باشند که به‌طور بالقوه با احتمال شکل‌گیری تومورهای سرطانی مرتبط است. محققان معتقدند که توانسته‌اند حداقل یکی از راه‌هایی را کشف کنند که چاقی از طریق آن می‌تواند پیشرفت سرطان پانکراس و سرطان پستان را تقویت کند.این یافته‌ها می‌توانند درنهایت به درمان‌های پیشگیرانه تازه‌ای برای مقابله با این سرطان‌ها منجر شودو حتی می‌تواند برای سرطان‌های دیگر نیز به کار رود. محققان در آزمایش‌ها و مطالعاتی که روی نمونه‌های گرفته‌شده از تومور بیماران و سلول‌های آنان انجام دادند، توانستند ارتباطی را بین چاقی و سطح بالای پروتئینی به‌نام PIGF را شناسایی کنند. به‌علاوه این‌که متوجه شدند اتصال PIGF به گیرنده‌های VEGFR-۱، پیشرفت تومورهای سرطانی را تقویت می‌کند.

ضمنا VEGFR-۱، فعالیت سلول‌های ایمنی درون تومورها را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. به گفته محققان، هدف قرار دادن مسیر ارتباطی PlGF/VEGFR-۱، می‌تواند راهی باشد برای جلوگیری از بروز سرطان در بین بیمارانی که چاق هستند. با این‌حال، محققان تاکید می‌کنند که تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی، همیشه نتایج مشابهی را در بین انسان‌ها به دست نمی‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *