راهکارهایی برای رفع اگزمای پوستی

راهکارهایی برای رفع اگزمای پوستی

اگر می خواهید از شر اگزمای پوستی رها شوید بهتر است ورزش را از یاد نبرید همچنین سیگار را ترک کنید این دوعامل در پیشرفت این بیماری تاثیرات مهمی میگذارند. اگر دچار اختلالات خواب هستید هم بهتر است به فکر برطرف کردن این عارضه باشید تا بتوانید اگزمای خود را درمان کنید.

براساس مطالعه اخیر Northwestern Medicine که روی ۶۲ هزار نفر انجام شده است، اگزما می‌تواند زندگی افراد مبتلا به این بیماری را با مخاطراتی روبه‌رو کند و باعث بروز مشکلاتی شود که از فراتر از پوست هستند. در این مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که افراد مبتلا به این بیماری پوستی، در مقایسه با افرادی که این بیماری را ندارند،با احتمال زیاد سیگار کشیدن و اجتناب از ورزش کردن مواجه‌اند. از طرف دیگر،‌ احتمال بروز چاقی، ابتلا به بیماری قلبی و بیماری دیابت در بین افراد مبتلا به بیماری اگزما، بیشتر است و این افراد حتی بیشتر از دیگران از بی‌خوابی رنج می‌برند. متخصصان می‌گویند که بیماری اگزما، عواقب منفی زیادی از نظر عاطفی برای بیماران ایجاد می‌کند و آنان را آزار می‌دهد. این پیامدهای منفی حتی می‌توانند به شکل‌گیری عادت‌های بدی در سبک زندگی افراد مبتلا به اگزما منجر شود.

از آن‌جایی که اگزما معمولا در اوایل دوران کودکی شروع می‌شود، افراد مبتلا به اگزما در طول همان سال‌های رشد و بلوغ تحت تاثیر منفی این بیماری قرار می‌گیرند. در واقع، اگزما به اعتمادبه‌نفس و هویت افراد آسیب می‌رساند. بنابراین اگر مبتلا به اگزما هستید و از هر مشکلی رنج می‌برید، از درخواست کمک نترسید. پزشک شما می‌تواند با همکاری پزشک‌های دیگر به شما کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *