کاهش اثرات مخرب چاقی با برنامه ریزی اصولی

کاهش اثرات مخرب چاقی با برنامه ریزی اصولی

افراد چاق دائما مورد انتقاد قرار میگیرند و به خاطر اضافه وزنشان مواخذه می شوند این موضوع به مرور زمان باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود و اثرات مخربی روی روحیه آن ها میگذارد. برای مقابله با این اختلال می توانید از رژیم غذایی اصولی و برنامه ریزی شده پیروی کنید فعالیت بدنی را نیز از یاد نبرید و به تناسب اندامتان بیشتر اهمیت دهید.

در دنیایی که باربی بودن و لاغر بودن مُدِ روز بحساب می ­آید. اگر این رویه ادامه پیدا کند عزت نفس فرد کاهش پیدا می­کند و در این حالت احساس بی ارزشی بروی تمام ابعاد زندگی فرد سایه می­ افکند.

چاقی اثرات مخرب جسمی و روانی زیادی با خود به همراه دارد طوری که باعث کاهش کیفیت زندگی، افزایش خطر بیماری­های متعدد جسمی، ابتلا به افسردگی، اضطراب و تحمیل هزینه­ های پزشکی می­شود. اگر افراد چاق هیچ اقدامی برای کاهش وزن خود نکنند در کوتاه مدت احساس بی ارزشی کرده و عزت نفس پایینی خواهند داشت.

بسیاری از ما مسیر زندگی درست را گم می‌کنیم، چون وارد زندگی مکانیکی‌ای می‌شویم که دیگر در آن، هیچ توجهی به کارهایی که می‌کنیم، چیزهایی که می‌گوییم، و حتی افکار و احساسات‌مان نداریم. این مسئله زمانی خودش را بیشتر نشان می‌دهد که پای غذا خوردن به میان بیاید. افراد زیادی هستند که وقتی می‌خواهند صبح به محل کارشان بروند، خیلی راحت ۲ تا ۳ عدد دونات می‌خورند و این کار را در حین راه رفتن انجام می‌دهند؛ یا مثلا وقتی که در حال تهیه گزارش کارشان هستند، یک ظرف کامل سیب‌زمینی سرخ‌کرده را به‌سرعت می‌خورند.

برای جلوگیری از این وضعیت، هرگز نباید چیزی بخورید وقتی که در حال تماشای تلویزیون هستید یا کارهایتان را انجام می‌دهید یا با کامپیوتر کاری می‌کنید. به‌جای این کارها، باید تمرین کنید که غذا خوردن با تمرکز را یاد بگیرید. وقتی که پشت میز می‌نشینید تا وعده غذایی‌تان را بخورید، باید تمرکزتان را معطوف به این کنید که هر لقمه از غذا چه حسی در بدن‌تان ایجاد می‌کند. با این کار، به خودتان یاد می‌دهید که نسبت به غذایی که می‌خورید دقت داشته باشید و در نهایت متوجه می‌شوید که غذا خوردن با تمرکز چه اهمیتی زیادی برای سلامتی و تناسب اندام انسان‌ها دارد.

نکته دیگر این است که هرگز نباید فعالیت بدنی را دست‌کم بگیرید. البته لازم نیست که بدوید یا ورزش‌های سنگین انجام دهید، ولی پیاده‌روی عادی هم می‌تواند برای شما مفید باشد. مسئله دقیقا فعالیت‌های ریز و کوچک بدنی است که تاثیر مثبتی می‌گذارد. بسیاری از ما وقت‌مان را پشت میز کار می‌گذرانیم، یا پشت فرمان اتومبیل یا روی مبل‌های خانه. بیرون رفتن از طریق پله‌های ساختمان، قدم زدن اطراف خانه و حتی حرکات کششی در خانه، می‌تواند عضلات شما را محکم نگه دارد و متابولیسم بدن را بالا ببرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *