طرز پخت استیک ماهی غذایی کم کالری

طرز پخت استیک ماهی غذایی کم کالری

آموزش پخت استیک ماهی

مطلب زیر حاوی پخت استیک ماهی میباشد این غذا کاملا رژیمی میباشد و غذایی کم کالری بحساب می آید امیدوارم که از تهیه این غذای بسیار خوشمزه راضی باشید.

استیک ماهی امروز ما، غذایی نسبتا کم‌کالری و بسیار جذاب و خوش‌طعم است که می‌تواند جزو بهترین گزینه‌های غذایی برای ناهار افراد مبتلا به اضافه‌وزن هم باشد. مواد لازم برای تهیه این غذا برای ۴ نفر شامل مقداری روغن کانولا، ۱ فنجان آرد سوخاری سبوس‌دار، ۱ فنجان جوپرک پودرشده،

۱ قاشق غذاخوری آبلیمو، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر، نصف قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، ۲ عدد سفیده تخم‌مرغ بزرگ، نصف فنجان آرد گندم و ۴۵۰ گرم ماهی تیلاپیا می‌شود. برای آماده کردن استیک ماهی، ابتدا آرد سوخاری، پودر جو پرک، آبلیمو،پودر سیر، پودر پاپریکا و نمک را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. حالا، تکه‌های ماهی را ابتدا در آرد گندم،

سپس در سفیده تخم‌مرغ و درنهایت در ترکیب آرد سوخاری و ادویه‌ها، غوطه‌ور کنید. کمی روغن را روی ماهی‌های آغشته به مواد، اسپری کنید. برگه آلومینیومی را هم با کمی روغن چرب کنید و ماهی‌ها را روی آن بچینید. فر را با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و فویل را داخل آن بگذارید. اجازه دهید تا هر طرف ماهی‌ها به مدت حدود ۱۰ دقیقه، گریل شود.

هر وعده از این غذا حاوی ۲۷۴ کیلوکالری انرژی، ۳ گرم چربی، ۵۷ میلی‌گرم کلسترول، ۳۳ گرم کربوهیدرات، ۲۹ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۴۷۹ میلی‌گرم سدیم و ۴۶۴ میلی‌گرم پتاسیم است. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۸۶ درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم، ۲۴ درصد به فولات و ۱۵ درصد به آهن را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *