طعم عالی با خوراک اسفناج کره ای

طعم عالی با خوراک اسفناج کره ای

در تهیه خوراک اسفناج کره ای می توانید به جای مغز ران گوسفند ,از مرغ یا انواع فیله ماهی نیز استفاده کنید . در صورت تمایل می توانید به جای استاک گوشت , از همان مقدار آب به همراه یک عدد قرص عصاره گوشت استفاده کنید .خوراک اسفناج کره ای برای تعداد ۴ نفر آماده سازی ۱۵ دقیقه پخت سه ۳ ساعت و نیم و در سطح متوسط طبقه بندی شده است .

مواد لازم برای تهیه خوراک اسفناج کره ای

پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد

روغن مایع مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم

زردچوبه پودر شده نصف قاشق چای خوری

مغز ران گوسفند مکعبی خرد شده ۶۰۰ گرم

استاک گوشت ۴ پیمانه

نمک و دانه فلفل سیاه کوبیده شده به مقدار لازم

کره بادام زمینی یک چهارم پیمانه

روغن هسته انگور نصف پیمانه

اسفناج پاک و خرد شده ۱ کیلو

پیاز داغ نگینی خرد شده یک چهارم پیمانه

طرز تهیه خوراک اسفناج کره ای

پیاز را در قابلمه ای حاوی روغن داغ , روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود , سپس زردچوبه را به آن بیافزایید و تفت دهید . گوشت را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوشت کاملا کشیده شود

نیمی از استاک را به قابلمه بیافزایید , حرارت را زیاد کرده تا جوش بیاید , سپس حرارت را ملایم کنید تا گوشت به مدت ۳ ساعت بپزد . پس ازاین مدت , کمی نمک به گوشت بیافزایید و آبکش کنید .

کره بادام زمینی را همراه روغن هسته انگور در قابلمه ای دیگر بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید , سپس اسفناج را به آن بیافزایید و تفت دهید تا آب اسفناج کاملا کشیده شود . بقیه استاک را به آن اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید .

پیاز داغ را به قابلمه استاک در حال جوش بیافزایید , سپس حرارت را ملایم کنید تا به مدت ۲۰ دقیقه بپزد . پس از این مدت , گوشت پخته شده را همراه کمی نمک و فلفل سیاه به آن بیافزایید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بماند تا خوراک کاملا جا بیفتد . خوراک اسفناج را در ظرف مورد نظر بریزید و همراه چلو سرو کنید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *