علائم و نشانه های ابتلا به IBD

علائم و نشانه های ابتلا به IBD

از جمله علائم بیماری‌های التهابی روده می توانیم به اسهال و خونریزی از مقعد اشاره کنیم. اگر دچار کاهش وزن و نفخ ناگهانی شدید بهتر است به بیماری‌های التهابی روده مشکوک شوید. خارج شدن خون همراه با مدفوع  هشداری برای این عارضه به شمار می رود.

پیش از این با انواع بیماری‌های التهابی روده (IBD)، علت‌های آن و عوامل خطر ابتلا به این بیماری‌ها آشنا شدیم. بنابراین در این قسمت به علائم بیماری‌های التهابی روده (IBD) می‌پردازیم. علائم IBD براساس محل شکل‌گیری التهاب و شدت آن تعیین می‌شود. بنابراین این علائم می‌توانند در افراد مختلف با همدیگر تفاوت داشته باشند. با این‌حال، علائم بیماری‌های التهابی روده را می‌توان این‌طور برشمرد: اسهال، یکی از علائم ابتلا به IBD است.

این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که قسمت‌های آسیب‌دیده روده نمی‌توانند فرآیند جذب دوباره آب را به‌درستی انجام دهند. خون‌ریزی، یکی دیگر از علائم این بیماری‌ها به شمار می‌رود. این حالت می‌تواند باعث خارج شدن خون همراه با مدفوع شود که به آن هماتوشزی نیز می‌گویند. دسته سوم از این علائم شامل این موارد می‌شوند: درد در ناحیه معده، گرفتگی شکم و نفخ ناشی از انسداد روده. کاهش وزن و کم‌خونی، از علائم دیگر این بیماری‌ها هستند. این مشکلات ممکن است باعث تاخیر در رشد یا تکامل کودکان شوند. البته باید اضافه کرد که افراد مبتلا به بیماری کرون ممکن است با آفت‌های دهانی در ناحیه دهان مواجه شوند. حتی در برخی موارد زخم‌ها و فیشرها (شقاق‌ها) در اطراف ناحیه تناسلی یا مقعده نیز به وجود می‌آیند. بیماری‌های التهابی روده (IBD) می‌توانند با مشکلات دیگری همراه باشند که به دستگاه گوارشی ارتباطی ندارند. این مشکلات به‌طور کلی شامل این موارد می‌شوند: التهاب چشم، اختلالات پوستی و آرتریت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *