عوارض ناشی از امراض التهابی روده

عوارض ناشی از امراض التهابی روده

از جمله عوارض خطرناک بیماری‌های التهابی روده می توانیم به انسداد روده و سرطان های گوارشی اشاره کنیم. اگر دچار اسهال خونی ناگهانی شدید به سرعت به متخصص گوارش مراجعه کنید. با برخی روش های درمانی می تواند از عوارض امراض التهابی روده پیشگیری کنید.

بیماری‌های التهابی روده (IBD) با عوارض احتمالی خاصی همراه هستند که آگاهی از آن‌ها برای افراد مبتلا به این بیماری‌ها ضروری است. این عوارض بدین ترتیب هستند: سوء تغذیه منجر به کاهش وزن. سرطان کولون. فیستول (زخمی که از دیواره روده خارج می‌شود و حفره‌ای بین قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش ایجاد می‌کند). ایجاد پارگی یا سوراخ درون روده.

انسداد روده. در موارد نادر، ابتلا به IBD شدید می‌تواند واقعا به فرد بیمار آسیب برساند و سلامتی او را تهدید کند. این آسیب‌ها معمولا با اسهال خونی ناگهانی همراه می‌شوند که به‌مدت زیادی ادامه پیدا می‌کند. امروزه افراد زیادی با این نوع از بیماری‌ها آشنایی پیدا کرده‌اند و سوالات زیادی درباره آن دارند. یکی از مهم‌ترین سوالات، این است که چطور می‌توان از ابتلا به بیماری‌های التهابی روده (IBD) جلوگیری کرد؟ متاسفانه، علت‌های وراثتی IBD قابل پیشگیری نیستند.

با این‌حال، می‌توان خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش داد یا مانع از عود کردن آن‌ها شد. البته این کار به سه اصل مهم بستگی دارد: خوردن مواد غذایی سالم. ورزش کردن منظم. استفاده نکردن از سیگار یا ترک کردن آن. تردیدی نیست که IBD می‌تواند باعث مشکلات مختلفی شود، اما راه‌های متعددی برای مدیریت این بیماری و ادامه دادن به زندگی سالم و فعال برای مبتلایان به آن وجود دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *