عوارض محصولات لخت‌کننده برای موها

عوارض محصولات لخت‌کننده برای موها

برخی افراد موهایی فردارند و می خواهند موهای خود را صاف کنند و به همین منظور از محصولات لخت کننده مو کمک میگیرند و بالعکس برخی دیگر موهایی صاف دارند و از فرکننده های دائم یا موقت استفاده می کنند می خواهیم به عوارض این روش های زیبایی اشاره کنیم.

بسیاری از رنگ موها، فرکننده‌های مو و لخت‌کننده‌ها برای مو خطری ندارند، مگر این‌که بیش از حد روی موها بمانند یا دفعات زیادی استفاده شوند. در واقع، نکته مهم این است که باید در حد استاندارد از این محصولات یا وسایل استفاده کنید. به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند که در صورت استفاده از وسایل فرکننده مو،نباید این کار را در فاصله‌ای کمتر از ۱۲۰ روز انجام دهید. یعنی شما فقط می‌توانید هر ۱۲۰ روز، یک بار از این وسایل استفاده کنید، نه بیشتر از آن. ضمنا باید بین هر بار فر کردن مو، چند هفته به موها استراحت بدهید و حتی از رنگ مو هم در این مدت استفاده نکنید. بررسی‌های محققان در بین خانم‌هایی که از نژاد آمریکایی-آفریقایی هستند، نشان می‌دهد که مواد لخت‌کننده مو و فرآیندهای شیمیایی دیگر می‌تواند به نوعی از ریزش مو منجر شود.

دانشمندان به این نوع خاص از ریزش مو،( central centrifugal cicatricial alopecia CCCA) می‌گویند و این نکته را ذکر می‌کنند که ممکن است هم ژنتیک در این مشکل نقش داشته باشد. ضمنا محققان می‌گویند خانم‌هایی که مشکل CCCA دارند، هنوز هم می‌توانند موهای‌شان را رنگ کنند یا از محصولات لخت‌کننده استفاده کنند، اما نکته مهم این است که باید یکی از این دو را انتخاب کنند، نه هر دوی آن‌ها را.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.