مراقبت از سلول های پوستی

مراقبت از سلول های پوستی

از سلول های پوستی چگونه باید مراقبت کنیم. ما در این بخش در رابطه با مواردی مهم در مورد سلول های پوستی با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد که امیدواریم برای شما مفید واقع گردد.

 

فایده گوجه فرنگی برای پوست

گوجه‌فرنگی، سرشار از لیکوپن است که می‌تواند از صدمات نور آفتاب جلوگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌های قوی گوجه‌فرنگی وقتی که پخته می‌شوند،‌ عملکرد بهتری دارند. برای همین پختن انواع سوپ‌هایی که گوجه‌فرنگی دارد یا حتی خود سوپ گوجه‌فرنگی و استفاده از گوجه‌فرنگی پخته‌شده در کنار غذاهای مختلف می‌تواند به بهبود کیفیت پوست شما کمک زیادی کند. اگر بتوانید از یک‌چهارم فنجان گوجه‌فرنگی برای ۵ بار در هفته استفاده کنید، این تاثیر را خواهید دید.

 

فواید شکلات تلخ برای پوست

شکلات تلخ، فلاونول زیادی دارد  که گردش خون بدن و جریان خون به پوست سر را بهبود می‌دهد و حتی باعث دریافت بهتر مواد مغذی‌ای می‌شود که سلامتی پوست سر و موهای شما را حفظ می‌کند. مصرف حدود ۲۲ گرم یا ۱۵۰ کالری شکلات تلخ در روز برای سلامت پوست خیلی مفید است.

 

فواید سیب زمینی شیرین برای پوست

سیب‌زمینی شیرین، سرشار از بتاکاروتن است که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و از این طریق مانع آسیب دیدن سلول‌های پوستی می‌شوند. بدن انسان می‌تواند بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل کند و با این روش با نشانه‌های پیری مقابله کند. اگر روزانه یک سیب‌زمینی شیرین متوسط بخورید، تاثیر مثبتی روی پوست شما می‌گذارد. حتی می‌توانید خاصیت مشابه سیب‌زمینی شیرین را با مصرف هویج، طالبی و انبه دریافت کنید.

 

تاثیر نور خورشید بر سلامت پوست

هنگامیکه در آفتاب بروید بدن شما ملانین بیشتری میسازد و این ، بخاطر اینست که از بدن شما در برابر اشعه مخرب خورشید محافظت کند. اما ملانین به اندازه کافی قدرتمند نیست که بصورت کامل از بدن شما محافظت کند بخصوص اگر شما پوست روشن داشته باشید. در زمانی که شما میبینید پوستتان تیره تر شده است ، این یعنی پوست شما اسیب دیده است و در این زمان برنزه کردن یک ایده بد است. شما باید همیشه از پوستتان با کرم های ضدآفتاب دربرابر خورشید محافظت کنید

افرادی که ملانین بیشتری دارند پوستشان تیره تر است و کمتر احتمال دارد که به سرطان پوست دچار بشوند. البته همین مردم هم در خطر مبتلا شدن به سرطان پوست هستند و همه چیز بستگی به این دارد که چگونه از پوست خود محافظت میکنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *