مقابله با چین و چروک روی پوست

مقابله با چین و چروک روی پوست

برای پیشگیری از افزایش چین و چروک روی پوست در این فصل بد نیست با عوامل تاثیرگذار در این زمینه آشنا شوید. پیری زودرس با عواملی مانند تابش مستقیم آفتاب بر پوست پدید می آید. برخی راهکارهای درمانی موثر در این زمینه وجود دارند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

برای داشتن پوستی سالم و شاداب، استراحت کافی، مصرف مواد مغذی، و آب رسانی مناسب از ملزومات اولیه هستند. در زیر به برخی از شیوه‌های طبیعی و تغییرات ساده در شیوه زندگی که رعایت آن‌ها زیبایی و سلامت پوست را به ارمغان می‌آورند، اشاره شده است. داشتن پوست سالم با رژیم غذایی سالم آغاز می‌شود. مصرف میوه‌ها و سبزیجات برای داشتن پوستی سالم و زیبا ضروری است چون آن‌ها حاوی آنتی اکسیدان و فیبر هستندکه با کمک به سلامت درون سببب می‌شوند ظاهری جوان داشته باشید. شب‌ها به پشت بخوابید تا از بروز چروک‌های زودرس روی پوست جلوگیری کنید. چروک‌های اطراف چشم‌ها نیز به دلیل خوابیدن به طرفین برای مدت طولانی ایجاد می‌شوند. قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید به مدت طولانی را به حداقل برسانید. قرار گرفتن در معرض آفتاب نه تنها احتمال بروز سرطان پوست را افزایش می‌دهد بلکه علائم پیری زودرس را تسریع می‌کند. نیم ساعت پیش از خروج از منزل از یک لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید.

کاربرد عینک آفتابی نیز کمک می‌کند که اخم نکنید و چین به پیشانی نیندازید و به این ترتیب پوستتان چروک نخورد. ورزش و فعالیت‌های بدنی نیز در داشتن پوستی سالم مؤثر است و باید در رژیم روزانه گنجانده شود. ۲۵ دقیقه ورزش در روز به شما کمک می‌کند که شب به راحتی به خواب روید، سطح انرژی را افزایش داده و قلب را نیز تقویت می‌کند. ورزش جریان خون را افزایش داده و به تبع آن اکسیژنی را که پوست برای زنده نگه داشتن سلول‌ها نیاز دارد، تأمین می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *