کارت 3 بعدی برای درمان مشکلات پوستی

کارت 3 بعدی برای درمان مشکلات پوستی

به تازگی کارتی سه بعدی ساخته شده که می تواند مواد شیمیایی مختلفی که روی پوست صورت می نشینندرا شناسایی کند. آنالیز پوستی توسط این کارت های ۳ بعدی کمک زیادی به درمان انواع عارضه های پوستی از جمله  پسوریازیس و درماتیت و آلرژی‌ها میکند.

پوست گسترده‌ترین اندام بدن است و اطلاعات بسیاری در رابطه با سلامت و سبک زندگی فرد می‌تواند در اختیار متخصصان قرار دهد. محققان دانشگاه سنت‌‌دیگو کالیفرنیا موفق به ابداع کارتی ۳بعدی شده‌اند که می‌تواند انواع باکتری‌ها و محصولات شیمیایی موجود روی پوست را نشان دهد و به گفته محققان می‌تواند قدم بزرگی در شناسایی نقش پوست در بروز بسیاری از بیماری‌ها باشد. محققان در بررسی‌های خود ۲ نفر را زیر نظر گرفتند و اعلام کردند میکروب‌های موجود روی پوست هر فرد متفاوت از دیگری است و حدود ۸۵۰ باکتری‌ شناخته شده در کنار مواد شیمیایی دارویی و خوراکی که آنها را مصرف می‌کنیم روی پوست وجود دارد.

تحقیقات بعدی، ۲ نفر را که به مدت ۳ روز پوستشان را نشستند و از هیچ ماده آرایشی استفاده نکردند،زیر نظر گرفت و بعد از مقایسه آنالیز پوستی آنها با سایر افراد مشخص شد ۱۴درصد آلاینده‌های پوستی از محصولات آرایشی بهداشتی منشا می‌گیرد و وقتی سلول‌های مرده از پوست جدا می‌شوند پوست بیش از پیش در معرض عوارض این مواد قرار دارد. محققان امید دارند به کمک این کارت سه‌بعدی بتوانند دلیل بسیاری از بیماری‌هایی پوستی از جمله پسوریازیس و درماتیت و آلرژی‌ها را شناسایی کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *