هشدارهای تغییرات ضربان قلب برای سلامتی

هشدارهای تغییرات ضربان قلب برای سلامتی

سکته و حملات قلبی امروزه سلامت افراد زیادی را تهدید میکند، برای پیشگیری از شدت یافتن این بیماری ها پیشنهاد می کنیم مراقب ضربان قلب خود باشید و در صورت احساسهر نوه تغییر یا افزایش ضربان قلب خود به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

قلب انسان‌ها روزانه ۱۰۰ هزار بار ضربان قلب دارد. این رقم در طول عمر کامل هر انسان عموما به بیشتر از ۲.۵ میلیارد ضربان قلب می‌رسد. حتی اگر تمام عصب‌های متصل به قلب هم از آن قطع شوند،‌ قلب هنوز هم می‌تواند جدا از بدن تپش داشته باشد و ادامه حیات دهد. دلیل این اتفاق این است که قلب سیستم حیاتی خاص خودش را دارد که می‌تواند تا حدودی مستقل عمل کند و برای ادامه ضربان قلب، فقط به اکسیژن وابسته باشد.

قلب‌هایی که اندازه‌ای بیش از حد طبیعی دارند، ضعیف هستند و باعث ایجاد ضربان‌های نامنظم می‌شوند. این اتفاق باعث فشار بیش از حد بر روی ریه‌ها هم می‌شود. با این‌حال این امکان وجود دارد که با مراقبت درست از قلب، ‌از این اتفاق جلوگیری کرد؛ درست غذا خوردن، ‌ورزش کردن و کنترل وزن از مواردی هستند که باعث مراقبت از قلب می‌شوند. رخدادهای استرس‌زا باعث دردهایی در قفسه سینه می‌شوند که احساسی مثل حمله قلبی به‌وجود می‌آورند.

این دردها با ترشح شدید هورمون‌های استرس‌زا شکل می‌گیرند. با این‌که خیلی‌ از افراد فکر می‌کنند قلب در سمت چپ قفسه سینه قرار دارد، اما واقعیت این است که قلب در مرکز قفسه سینه و در میان دو شش انسان قرار می‌گیرد. بخش پایینی قلب به سمت چپ متمایل است و برای همین است که احساس ضربان قلب را بیشتر در سمت چپ قفسه سینه حس می‌کنیم. قلب حدود ۷۵۷۰ لیتر خون در بدن پمپاژ می‌کند. در طول یک زندگی عادی، قلب تا حدود ۱ میلیارد بشکه خون پمپاژ می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *