افزایش سرعت چربی سوزی بدن

افزایش سرعت چربی سوزی بدن

برای افزایش سرعت چربی سوزی بدنمان می توانیم از روش های مفیدی کمک بگیریم. برای تقویت متابولیسم بدنتان می توانید راهکارهای تغذیه ای موثری را در پیش بگیرید. با افزایش سن روند کاهش وزن کندتر خواهد شد.

منظور از متابولیسم این است که بدن انسان چطور از انرژی‌ها برای فعالیت‌هایی مثل نفس کشیدن، هضم غذا، عضله‌سازی، ذخیره‌سازی چربی و گذدش خون استفاده می‌کند یا این انرژی‌ها را تبدیل می‌کند.میزان سرعت یا کندی متابولیسم بدن انسان‌ها به‌شدت تحت تاثیر وضعیت و ترکیب اندام‌ها در بدن دارد. افرادی که عضله بیشتر و چربی کم‌تری دارند، عموما سرعت متابولیسم بیشتری دارند. در حالی که افراد دارای چربی بیشتر و عضله کم‌تر، عموما از میزان متابولیسم کند‌تری برخوردار هستند.

مطالعات متعدد پزشکی نشان می‌دهد که بدن به انرژی بیشتری برای مواجهه با غذاهای پروتئین بالا نیاز دارد. یعنی هر چقدر بدن انسان غذاهای پروتئین بالای بیشتر را هضم کند، سرعت متابولیسم بدن همراه آن بالا می‌رود.مردان به‌طور طبیعی در مقایسه با زنان، میزان متابولیسم بالاتری دارند، به‌خاطر این‌که زنان به‌طور طبیعی نسبت بیشتری از چربی در بدن‌شان دارند.

عوامل متعددی بر روی متابولیسم و میزان آن تاثیر می‌گذارند. ژن‌ها نقش بسیار موثری دارند. همین ژن‌ها باعث می‌شوند که بعضی از افراد بدون آن‌که میزان خوراک‌شان را کنترل کنند، اصلا چاق نمی‌شوند و لاغر می‌مانند. البته سبک زندگی افراد، به‌خصوص نوع رژیم غذایی و ورزش کردن، اثرات مهمی دارد. این نکته را هم باید در نظر داشت که با افزایش سن انسان‌ها، سرعت متابولیسم بدن هم کندتر می‌شود.

وقتی افرادی که رژیم می‌گیرند، در مورد سوخت و ساز بدن صحبت می‌کنند، معمولا چیزی از فرایندهای فیزیکی و شیمیایی نمی‌گویند. اغلب افراد از اصطلاح «متابولیسم» برای تعریف نرخ سوزاندن کالری در بدن استفاده می‌کنند. این نرخ، سرعت تبدیل غذا به انرژی (کالری) و سرعت مصرف این انرژی را برای انجام امور روزانه شامل می‌شود. سرعت سوزاندن کالری و انرژی در بدن انسان، شاخص متابولیک نامیده می‌شود.
سوخت و ساز بدن انسان به صورت روزانه و بسته به سطح فعالیت‌های او تغییر می‌کند، اما شاخص متابولیسم پایه نسبتا ثابت باقی می‌ماند. این شاخص به تعداد کالری‌هایی اشاره دارد که بدن شما برای انجام فعالیت‌های حیانی مانند تنفس و گردش خون به آن نیاز دارد. شاخص متابولیسم پایه از مهم‌ترین عوامل موثر بر سوخت و ساز کلی بدن است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *