تاثیر گوجه فرنگی بر امراض مردانه

تاثیر گوجه فرنگی بر امراض مردانه

از جمله خواص گوجه فرنگی می توانیم به درمان مشکلات مربوط به پروستات اشاره کنیم.لیکوپن موجود در گوجه باعث کاهش کلسترول خون و بهبود عملکرد قلب و عروق افراد مصرف کننده خواهد شد. بهتر است مردان در رژیم غذایی خود گوجه بیشتری بگنجانند.

براساس مطالعاتی که اخیرا در آمریکا انجام شده است، محققان معتقدند که سرطان پروستات، در جوامع پیشرفته، شیوع بیشتری پیدا کرده است و علت آن رژیم‌های غذایی نامناسب غربی است. این اولین بار است که دانشمندان به فکر رژیمی سرشار از سلنیوم، کلسیم و لیکوپن افتاده‌اند تا سرطان پروستات را مغلوب کنند.

گوجه فرنگی، یکی از موادی است که سرشار از لیکوپن، یعنی همان ماده‌ای که به خوراکی‌ها رنگ قرمز می‌بخشد، است. این معجزه غذایی، پیش از این برای بهبود عملکرد عروق در بیماران قلبی عروقی و درمان کلسترول بالا، به کار گرفته و مؤثر واقع شده بود. علاوه بر این‌ها، لیکوپن، با سمومی که به DNA آسیب می‌رسانند مبارزه می‌کند.

دکتر ونسا ار و تیم تحقیقاتی‌اش برای اثبات این نظریه، پرونده پزشکی و رژیم غذایی ۱۸۰۶ مرد ۵۰ تا ۶۹ ساله‌ای را که مبتلا به سرطان پروستات بودند با پرونده ۱۲ هزار مرد سالم مقایسه کردند. آن‌ها دریافتند که مردانی که بیش از ۱۰ بار در روز، گوجه یا هر نوع فرآورده حاصل از آن مانند: سس، رب،آب گوجه یا گوجه خشک شده مصرف می‌کنند، ۱۸ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند. البته پزشکان مصرف هر نوع ماده غذایی را به صورت تازه و طبیعی بیشتر توصیه می‌کنند زیرا سس‌ها، رب‌ها و از این قبیل محصولات آماده، حاوی مقدار زیادی نمک و مواد افزودنی هستند که مصرف زیاد آن‌ها خود، عامل بروز سرطان است. محققان با بررسی دیگر روش‌های مبارزه با سرطان که توسط پزشکان ارایه می‌شود، دریافتند که فقط رژیم‌های غذایی که شامل سبزیجات به ویژه گوجه فرنگی هستند در درمان سرطان پروستات، مؤثر واقع شده‌اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.