فواید دریافت کولین توسط کودکان

فواید دریافت کولین توسط کودکان

برخی مواد مغذی در رشد و نمو فرزندمان تاثیرات بسزایی خواهند گذاشت از جمله آن ها می توانیم به کولین اشاره کنیم این ماده مغذی به رشد مغزی و عضلانی فرزندتان کمک زیادی میکند.درادامه با منابع غذایی حاوی این ریزمغذی آشنا شوید.

کولین یک ماده مغذی محلول در آب می‌باشد که به‌تازگی مورد‌توجه متخصصان قرار‌گرفته است. کولین در‌واقع همانند ویتامین‌هایB از‌جمله فولیک و ریبوفلاوین بوده و به ساخت غشای‌سلولی کمک‌می‌کند و مواد‌مغذی را به‌طرف داخل و خارج منتقل‌می‌سازد. کولین یک متیل‌دونور است، یعنی برای انجام فرایندهای مختلف فیزیولوژیکی از‌جمله سوخت‌وساز بدن، انتقال چربی‌ها، متیلاسیون و سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی(نوروترانسمیترها) به آن نیازداریم.

هرچند این ماده مغذی تا مدت زمان زیادی ناشناخته باقی‌مانده بود اما نقش حیاتی فوق‌العاده‌ای را در‌ بدن ایفا‌می‌نماید و به رشد‌مغزی، رشد‌عضلانی و سیستم حرکتی، عملکرد طبیعی سیستم‌عصبی و سوخت‌وساز مناسب چربی‌های خوراکی و کلسترول کمک  می‌نماید. کولین با توانا ساختن مسیر سیستم سم‌زدایی، عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. بدن به‌مقدار زیادی از مولکول‌های حلّال نیاز‌دارد تا به سموم بچسبد و ایجاد یک ماده محلول‌‌نماید تا این سموم به‌راحتی از‌طریق مجاری‌ادراری و صفراوی (به‌شکل ادرار و مدفوع) از بدن خارج شوند.

کولین، ویتامین نیست اما از جمله ریزمغذی‌های ضروری و مورد نیاز بدن کودکان است. سلول‌های بدن کودکان برای شکل‌گیری مناسب و سیستم عصبی آنها برای رساندن پیام‌های لازم با سرعت مناسب به سایر اندام‌های بدن به کولین کافی نیاز دارد. بچه‌ها می‌توانند کولین کافی و مورد نیاز بدنشان را از طریق مصرف خوراکی‌هایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، گوشت قرمز، مرغ و بروکلی به دست بیاورند.

آهن هم جزو مواد معدنی بسیار مهم برای بچه‌های ماست. وجود آهن در بدن کودکان به پمپاژ بهتر خون در بدن آنها کمک می‌کند. به‌علاوه، زمانی که آهن کافی در بدن بچه‌ها وجود داشته باشد، اکسیژن‌رسانی به اعضای مختلف بدن آنها از طریق سلول‌های خونی هم با سرعت و شدت بهتری انجام می‌شود و به‌این ترتیب، از ابتلا به خستگی‌های مفرط در آنها پیشگیری خواهد شد. آهن بدن کودکان را می‌توان از طریق گنجاندن مواد غذایی مختلفی مانند گوشت قرمز، حبوبات، سبزی‌های برگ سبز تیره و غلات غنی‌شده با آهن در برنامه غذایی آنها قرار داد.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.