مقابله با اسکار پوستی

مقابله با اسکار پوستی

اگر می خواهید از بروز اسکار روی پوستتان پیشگیری کنید بهتر است بیشتر مراقب آن باشید و از بروز هرنوع تغییر در رنگ پوستتان پیشگیری کنید. به این منظور می توانید از محصولات محافظت کننده پوست در برابر نور آفتاب کمک بگیرید.

بسیاری از کسانی که نسبت به پوست‌شان خیلی حساس هستند، هر تغییری در پوست را به‌عنوان اسکار تلقی می‌کنند. واقعیت این است که کلمه «اسکار» معمولا به‌اشتباه برای توصیف هر گونه تغییر در رنگ پوست به‌کار می‌رود، در حالی که اسکار دارای ویژگی‌های خاص و مشخصی است که مساله را فراتر از تفاوت در رنگدانه‌های پوستی می‌برد.

اسکار پوستی زمانی اتفاق می‌افتد که بافت پوست تغییر می‌کند. متخصصان پوست می‌گویند که اگر انگشتان دست را روی پوست کشیدید و احساس کردید که قسمتی از بافت پوست، برجسته شده یا فرو رفته است، آن وقت با اسکار مواجه هستید. بیشتر مردم تغییر رنگ پوست در اثر بروز آکنه‌ها را با اسکار اشتباه می‌گیرند، در حالی که اسکار بسیار عمیق‌تر است و وقتی از محصولات حاوی هیدروکینون، اسید کوجیک و رتینول استفاده می‌کنید، تفاوت آن با آکنه‌ها کاملا مشخص می‌شود. اسکار خیلی جدی معمولا به درمان تخصصی نیاز دارد تا بهبود پیدا کند. با این‌حال، استفاده مداوم از مرطوب‌کننده‌های مناسب و محافظت از پوست در مقابل نور خورشید می‌تواند به بهبود یافتن پوست از طریق بازسازی درونی آن توسط خود پوست کمک کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.