مواد غذایی ضروری برای رژیم غذایی

مواد غذایی ضروری برای رژیم غذایی

رژیم غذایی کمک زیادی به رسیدن ما به تناسب اندام خواهد کرد اگر می خواهید در کاهش وزنتان به موفقیت دست پیدا کنید و دچار ضعف و بیماری نشوید نباید برخی مواد غذایی ضروری را از رژیم غذاییتان حذف کنید. از مهمترین محصولات غذایی برای رژیم غذایی می توانیم به سیب زمینی و کره بادام زمینی اشاره کنیم.

وقتی‌ برای خوردن غذاهای سالم، رژیم می‌گیرید، بسیاری از بایدها و نبایدها برایتان به وجود می‌آید که مثلاً این غذاها را نباید خورد و یا اینکه غذا را نباید پخت. همه می‌دانند امتناع از خوردن غذاهایی که در رژیم غذایی وجود ندارند، واقعاً کاری مشکل و طاقت‌فرسا است. به‌علاوه، اگر شما بر روی نخوردن غذاهای مضر تمرکز کنید، بی‌شک دیر یا زود به هر روشی رژیم غذایی خود را رها می‌کنید.

جالب است بدانید تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که می‌توانید وزن‌تان را کم کنید بدون این‌که لازم باشد سیب‌زمینی را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید! دانشمندان برای بررسی نقش سیب‌زمینی در رژیم غذایی افراد، برنامه غذایی کم‌کالری خاصی را طراحی کردند که سیب‌زمینی هم داشت و این برنامه را به مدت ۱۲ هفته بر روی افراد مختلف امتحان کردند تا اثرات آن را بهتر ارزیابی کنند. این افراد به‌طور تصادفی به ۳ گروه مختلف تقسیم شدند و هر گروه برنامه غذایی خاصی داشت

که بر اساس آن، در هر هفته، ۵ تا ۷ وعده سیب‌زمینی قرار داده شده بود. در پایان مشخص شد با این‌که سیب‌زمینی در رژیم غذایی آنان وجود داشت، اما هر ۳ گروه وزن‌شان را کم کردند. البته به یاد داشته باشید که سیب‌زمینی علاوه بر خوش‌مزه بودن، سرشار از پتاسیم و ویتامین C است و هر سیب‌زمینی متوسط حدود ۱۱۰ کالری دارد.یکی از غذاهایی که اغلب با شروع رژیم از برنامه غذایی حذف می‌شود، کره بادام‌زمینی است. به نظر متخصصان، درست است که کره بادام‌زمینی کالری زیادی دارد، اما اگر به‌اندازه مصرف شود، می‌تواند به کنترل گرسنگی در طول روز و مدیریت وزن کمک زیادی کند. یکی از مطالعات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، خانم‌هایی که ۲ بار یا بیشتر در هفته از مغزها و کره بادام‌زمینی استفاده می‌کنند، ۲۵ درصد کم‌تر احتمال دارد که دچار مشکل چاقی شوند. به نظر این محققان، کره بادام‌زمینی باعث می‌شود احساس سیری تا ۲.۵ ساعت ادامه پیدا کند،‌ در حالی که اکثر میان‌وعده‌های دیگر احساس سیری را تا ۱.۵ ساعت حفظ می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *