پیامدهای ابتلا به سندروم قلب شکسته

پیامدهای ابتلا به سندروم قلب شکسته

نشانگان قلب شکسته چه عوارضی برای مبتلایان در بر دارد برای پیشگیری از عوارض ناشی از سندروم قلب شکسته از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم؟ این عارضه قلبی می تواند به مرگ مبتلایان منجر شود. انواع مشکلات روحی و احساسی می توانند زمینه ایجاد این عارضه را ایجاد کنند.

نتایج تحقیقات اخیر نشان داده نشانگان قلب شکسته به اندازه سکته‌های قلبی قربانی می‌گیرد. معمولا اصطلاح قلب شکسته را برای افرادی به کار می‌برند که شکست عشقی ‌خورده‌اند اما این بیماری واقعی است و نباید از آن به سادگی گذشت. نشانگان قلب شکسته برای نخستین بار در سال ۱۹۹۰ به‌وسیله پزشکان ژاپنی شناسایی شد. این بیماری ارتباط مستقیمی با استرس‌های روانی و جسمی دارد و به دنبال نارسایی شدید قلبی بروز می‌کند که در نهایت در اکثر موارد باعث فوت فرد خواهد شد.

برای انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه ۲۶ محقق در ۴ کشور به رهبری پزشکی در دانشگاه زوریخ سوئیس در این زمینه مطالعاتی انجام دادند. آمار نشان می‌دهد بین سال‌های ۱۹۱۸ تا ۲۰۱۴ در دنیا ۱۷۵۰ نفر به دلیل ابتلا به این نشانگان فوت کرده‌اند. براساس تحقیقی که مشروح آن در مجله نیواینگلند منتشر شده است، این نشانگان می‌تواندباعث بروز عوارض بسیاری در بدن شود و آمار آن از آنچه تاکنون به نظر می‌رسید بسیار بیشتر است. جالب است بدانید ۲۷/۷ درصد ناراحتی‌های قلبی در اثر شوک‌های احساسی بروز می‌کنند و دلیل آن شکست‌ها عشقی یا از دست دادن عزیزان یا بحث‌های خانوادگی و شغلی است.

۳۶ درصد افرادی که به سندروم قلب شکسته مبتلا هستند یا نارسایی‌های تنفسی دارند یا بیش از آن تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند. ۵۵ درصد قربانیان نشانگان قلب شکسته پیش‌زمینه ابتلا به بیماری‌های روانی و جسمی از جمله صرع، شکستگی‌های جمجمه یا سکته‌های مغزی داشته‌ و ۲۵ درصد دچار سکته قلبی شده‌اند. میزان مرگ و میر ناشی از نشانگان قلب شکسته ۳/۷ درصد است که بسیار نزدیک به آمار مربوط به مرگ و میر ناشی از سکته قلبی(۵/۳درصد) است به همین دلیل این بیماری‌ نباید نادیده گرفته شود. نشانگان قلب شکسته به‌خصوص در میان زنان یائسه بیشتر دیده می‌شود .


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.