ارتباط نازک شدن مو با استرس

ارتباط نازک شدن مو با استرس

از عوامل تاثیرگذار در نازک شدن مو چه میدانید؟ این عارضه ناشی از چه عواملی پدید می آید ؟راهنمایی های پزشکی مهم برای برطرف کردن نازک شدن مو چگونه اند ؟برخی مشکلات روحی در این زمینه تاثیرگذار هستند .اگر شما هم موهایی نازک و کم پشت دارید بهتر است به این مطلب نگاهی بیندازید .

می‌توان گفت که موهای سر برای همه افراد از اهمیت خاصی برخوردار هستند و هر گونه تغییری در وضعیت آن‌ها با دقت بررسی می‌شود. با این‌حال، نازک شدن موهای بدن نیز می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات زمینه‌ای خاصی باشد که آگاهی درباره آن‌ها لازم است. در ادامه با مهم‌ترین دلایل نازک شدن موهای بدن آشنا می‌شویم.

استرس مداوم
نازک شدن موهای بدن می‌تواند به‌علت استرس زیاد یا وجود بیماری در بدن اتفاق بیافتد. این مشکلات معمولا با کاهش وزن نیز همراه می‌شوند. دکتر مارگارت وایرمن، متخصص غدد درون‌ریز و استاد دانشگاه کلرادو، می‌گوید: «در برخی از مواردی که افراد براساس رژیم‌های غذایی بسیار محدود تغذیه می‌کنند یا کاهش وزن قابل توجه و ناگهانی را به‌علت بیماری تجربه می‌کنند، موهای بدن نازک می‌شوند».

البته این امکان هم وجود دارد که موهای بدن بعد از مواجه شدن فرد با انواع تروما، مانند عمل جراحی سنگین یا زایمان، نازک شوند. در این وضعیت، ریزش مو در فاصله ۶ هفتگی تا ۳ ماهگی پس از تروما، شروع می‌شود. اگر فرد بتواند از عوامل استرس‌زا دوری کند، مشکل نازکی موهای بدن یا ریزش مو هم برطرف می‌گردد.

منبع : سلامتیسم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *