درمان گرگرفتگی با روش های خوراکی

درمان گرگرفتگی با روش های خوراکی

با کمک گرفتن از روش های تغذیه ای می توانید گرگرفتگی ناشی از یائسگی را کنترل و درمان کنید. این عارضه با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مقوی قابل کنترل خواهد بود.  سعی کنید وعده های غذایی خود را از مواد غذایی سرشار از ویتامین A و K انتخاب کنید تا مانع تشدید گرگرفتگی در بدنتان شوید.

یائسگی، بخشی طبیعی از افزایش سن همه خانم‌ها است،‌ اما علائمی مثل گُرگرفتگی و افزایش وزن، اتفاقاتی هستند که همه خانم‌ها سعی دارند به هر طریقی شده از آن‌ها جلوگیری کنند. خبر خوب برای این خانم‌ها این است که تغییرات ساده در سبک زندگی مثل خوردن بعضی غذاهای خاص می‌تواند علائم شایع افسردگی را کاهش دهد.

گُرگرفتگی در دوران یائسگی یکی از این علائمی است که می‌تواند با انتخاب‌های غذاهای خاصی کم‌تر شود یا حتی شدت بیشتری پیدا کند. خوردن سبزیجات برگ سبز تیره مثل برگ چغندر، یکی از راه‌هایی است که کمک زیادی به کاهش حالت گُرگرفتگی می‌کند، در حالی که غذاهای تند می‌توانند حالت گُرگرفتگی را تشدید کنند.

جالب است بدانید که برگ چغندر سرشار، ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد و سرشار از ویتامین A و K است. به علاوه این‌که، نصف فنجان برگ چغندر پخته‌شده، حدود ۲ میلی‌گرم ویتامین E دارد که بخشی از نیاز ۱۵ میلی‌گرمی بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. متخصصان معتقدند که این سبزیجات علاوه بر مزایای گفته‌شده، حاوی منیزیم و کلسیم زیادی است که می‌تواند نقش مثبتی در مبارزه با کاهش چگالی استخوان در طول دوران یائسگی و پس از آن داشته باشد.حتما شنیده‌اید که اگر روزی یک سیب بخورید، از مراجعه به پزشک بی‌نیاز می‌شوید! اما تاثیر سیب فراتر از این‌هاست! در واقع یک سیب خام متوسط با پوست، علاوه بر پتاسیم خوبی که دارد، دارای ۴ گرم فیبر است. بعضی از خانم‌ها در طول دوران یائسگی دچار التهاب می‌شوند و این میوه می‌تواند التهاب بدن را تا حد زیادی تسکین دهد. به گفته متخصصان، فیبر پکتین که در سیب زیاد است، به کاهش سطح تری‌گلیسیرید در خون کمک زیادی می‌کند و باعث تقویت سلامت قلبی-عروقی می‌شود.

کلید موفقیت در کنار آمدن با علائم آزارنده یائسگی داشتن یک رژیم سلامت و متعادل است. در این رژیم اول از همه لازم است همه گروه‌های غذایی را به میزان متناسب مصرف کنید و در کنار آن توجه ویژه‌ای به غلات و کربوهیدرات‌های انتخابی، پروتئین و جایگزین‌های پروتئیند، محصولات لبنی و البته مصرف میوه و سبزی داشته باشید. اما هرگز تلاش برای گرفتن رژیم‌های غذایی عجیب قریب مثل رژیم پروتئینی، کربوهیدراتی و خلاصه رژیم‌های نامعتبر نداشته باشید. وعده‌های غذایی خود را هرگز حذف نکنید و همواره ۳ وعده غذایی اصلی و ۲ میان‌وعده را در رژیم غذایی خود داشته باشید. خودتان را درگیر کالری‌ها نکنید. بیشتر به حجم غذای دریافتی کار داشته باشید و اینکه چه مواد غذایی استفاده می‌کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *