عوارض آلودگی هوا برای پوست اطفال

عوارض آلودگی هوا برای پوست اطفال

آلودگی هوا آسیب های فراوانی برای پوست اطفال دربردارد و می تواند موجب خشکی پوست آن ها شود برای پیشگیری از این امر می توانید از محصولات شوینده مناسب برای آن ها استفاده کنید. برای حفظ سلامت پوست فرزندتان راهکارهای جالبی داریم با ما همراه باشید.

یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین و تازه‌مادران، حساسیت و خشکی آزاردهنده پوست و موی کودکان و نوزادان آنها است که البته این مشکل با سرما و آلودگی هوا، تشدید هم خواهد شد. از این رو، توصیه متخصصان پوست همواره بر خرید و مصرف انواع شوینده‌ها و محصولات بهداشتی مخصوص کودکان برای شستن پوست، مو و حتی لباس‌های این گروه سنی است.

در همین راستا، معاون آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هم اعلام کرده است که تفاوت‌های آناتومیک و مهم بین پوست کودکان/ نوزادان و بزرگسالان، باعث شده است که پوست این گروه سنی، نازک‌تر، لطیف‌تر و حساس‌تر از پوست ما بزرگ‌تر‌ها باشد. به‌همین دلیل هم مراقبت بیشتر از پوست کودکان/ نوزادان در فصل‌های سرد و روزهای آلوده سال از اهمیت بالاتری برخوردار استو ما باید برای حفظ سلامت پوست فرزند خود، محصولات مناسبی را انتخاب کنیم. دکتر مصطفی اسماعیلی تصریح کرد: «سد دفاعی پوست کودکان مانند ما بزرگ‌ترها، تکامل نیافته است. به‌علاوه، غدد عرق‌ریز آنها هم فعالیت کمتری دارد و اسیدیته پوست‌شان هم نسبت به بزرگسالان، بالاتر است.

از این رو، امکان آسیب دیدن پوست کودکان با استفاده از شوینده‌های متفرقه که مخصوص گروه سنی آنها نیست، وجود خواهد داشت». وی با اشاره به اینکه چشم کودکان از ترکیب اشکی متفاوتی نسبت به بزرگسالان برخوردار است و بیشتر مستعد سرخی وسوزش ناشی از استفاده از شامپوی نامناسب است، خاطرنشان کرد:

«فرمولاسیون تولید شامپوهای کودک به‌گونه‌ای است که ترکیبات موجود در آنها باعث سوزش و سرخی چشم کودکان نمی‌شود. تولیدکنندگان این محصولات از ترکیبات ملایمی مانند سورفکتانت‌ها استفاده می‌کنند تا سوزش چشم‌های ناشی از مصرف شامپو را برای کودکان به صفر برسانند». اسماعیلی تاکید کرد که برخلاف باور برخی از مردم، سورفکتانت‌ها ترکیبات بی‌ضرری هستند:

«در صورت استفاده از سورفکتانت‌ها، حتی به مقدار بسیار ناچیز، کشش سطحی آب به میزانی قابل توجهی کم می‌شود و به همین دلیل هم این ترکیب نقش مهمی در تولید محصولاتی مانند شوینده‌ها، انعقاد‌سازها (مثل خون)، امولسیون‌کننده‌ها (مثل کرم)، جوهرسازی، کف‌سازی (مثل شامپو)،دیس‌پرسنت‌ها (جداکننده‌ها)، پلیمر (مثل لاستیک ماشین) و … بازی می‌کند». معاون آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درنهایت با توصیه به اینکه والدین برای استحمام کودکان خود از شوینده‌های ویژه کودکان استفاده نمایند و لباس‌های آنها را هم با شوینده‌های ملایم بشویند، یادآور شد: «این مواد،بسیار ملایم، سازگار با پوست و چشم هستند و ضمن ایجاد نرمی و لطافت بر روی پوست، دارای قدرت پاک‌کنندگی مناسبی هم خواهند بود. این محصولات، بسیار ملایم هستند و نرمی و رطوبت کافی هم روی پوست کودکان بر جای می‌گذارند. ضمن اینکه حساسیتی هم برای این گروه سنی ایجاد نمی‌کنند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *