اختلالات مهم در ناخن

اختلالات مهم در ناخن

برخی مشکلات در ناخن را باید جدی بگیرید چون می توانند خبر از بیماری های خطرناکی در بدنتان بدهند. بهتر است بدانید هرنوع تغییر رنگ ناخن و شکستگی،عفونت و لکه دارشدن این عضو از بدنتان هشداری برای بروز سرطان پوست به شمار می رود.

آیا می دانید تغییر در حالت ناخن ها نشانه چیست؟ اختلالات مربوط به ناخن‌های دست و پا ممکن است نشانه مشکلاتی فراتر از خود این انگشتان و ناخن‌ها باشد. در واقع، این ناهنجاری‌ها یا اختلالات معمولا نشانه بیماری‌های زمینه‌ای یا کمبود برخی ویتامین‌ها و املاح هستند. با توجه به همین نکات، این علائم هشداردهنده را جدی بگیرید:زرد شدن، ترک خوردن، تقسیم شدن، سیاه شدن، لکه‌های سفید روی ناخن یا هر علائم دیگری شبیه به این موارد. بنابراین اگر ناخن‌های‌تان را مرتبا مانیکور و پدیکور نمی‌کنید، باید توجه بیشتری به ناخن‌های‌تان داشته باشید و هر اختلال یا تغییر مشکوکی را به پزشک گزارش دهید.

ترک‌خوردگی یا تقسیم ناخن‌ها می‌تواندمشکلی مربوط به خود ناخن‌ها باشد، اما این احتمال هم وجود دارد که بیماری‌های دیگری را نشان بدهد. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ترک‌خوردگی و تقسیم ناخن‌ها ممکن است به دلیل بیماری تیروئید یا پسوریازیس اتفاق بیافتد. پس اگر متوجه شدید ناخن‌های‌تان بیش از حد می‌شکنندیا ترک می‌خورند یا تکه‌تکه می‌شوند، حتما به پزشک مراجعه کنید تا در صورت وجود بیماری، درمان‌های لازم را سریع‌تر دریافت کنید. خطوط سیاه روی ناخن‌ها معمولا نشان‌دهنده نوعی آسیب‌دیدگی هستند، اما به شرطی که واقعا اتفاقی برای ناخن‌های‌تان افتاده باشد. پس اگر دست یا پای شمابه هیچ جای برخورد نکرده است و باز هم این خطوط سیاه را مشاهده می‌کنید، باید به دنبال دلیل دیگری برای توضیح آن باشید. این خطوط سیاه می‌توانند علائم هشداردهنده نوع بسیار خطرناکی از سرطان پوست به‌نام ملانوم باشند. بنابراین مراجعه به پزشک در چنین مواقعی ضروری است و باید آن را جدی بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *