مقابله با بیماری‌های التهابی با مصرف ماهی

مقابله با بیماری‌های التهابی با مصرف ماهی

اگر از بیماری‌های التهابی رنج میبرید می توانید با مصرف ماهی این عارضه را درمان کنید اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی می توانند به درمان این بیماری در بدنتان کمک کنند انواع بیماری‌های مفصلی با استفاده از روغن ماهی قابل درمان خواهند بود.

یکی از توصیه‌های مهم تغذیه‌ای که به افراد مبتلا به آرتریت روماتویید و سایر بیماری‌های التهابی مفاصل می‌شود، این است که رژیم غذایی خود را غنی از اسیدهای چرب امگا۳ بکنند. زمانی که منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب غیراشباع مانند غذاهای دریایی، جایگزین منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع مانند گوشت قرمز می‌شوند،چربی بد و کلسترول خون هم پایین می‌آید و قدری از التهاب‌های بدن کم می‌شود. افزایش سطح چربی بد (LDL) و کلسترول خون، همواره با تشدید بیماری‌های التهابی در بدن همراه است. این التهاب‌ها می‌توانند به‌مرور زمان، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را در فرد بالا ببرند. این در حالی است که ماهی‌های چربی مانند سالمون،

قزل‌آلا، کلیکا، ساردین یا روغن زیتون و کانولا، سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند و گنجاندن حجم مناسبی از آنها در برنامه غذایی، می‌تواند جلوی بیماری‌های التهابی در بدن را بگیرد. انجمن قلب آمریکا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و التهابی در بدن، مصرف حداقل ۲ وعده ماهی چرب در طول هفته را به تمام افراد توصیه می‌کند.

برخی بیماری‌های مفصلی مانند آرتروز در نتیجه ساییدگی و پارگی مفاصل بروز می‌کند. انواع دیگری از بیماری‌های مفصلی مانند رماتیسم زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی فعالیت بیش از حدی دارد و به پوشش مفاصل حمله کرده باعث بروز درد در مفاصل، تورم و التهاب مزمن و تخریب آنها می‌شود. در واقع رماتیسم مفاصل، نوعی بیماری خود ایمنی به شمار می‌رود.

 

رماتیسم مفاصل با این که بیشتر در سالمندان مشاهده می‌شود، ولی در همه سنین می‌تواند ایجاد شود.سن شیوع آن معمولا پس از چهل و پیش از شصت سالگی است. در برخی خانواده‌ها نیز می‌توان رد پای وراثت را در این بیماری مشاهده کرد و از این رو ممکن است چند نفر از اعضای یک خانواده با رماتیسم مفصلی دست به گریبان باشند.

بسیاری از مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد مکمل‌های روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است، با التهاب ایجاد شده در مفاصل مبارزه می‌کند و علائم رماتیسم را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف ویتامین E به کاهش علائم رماتیسم کمک می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *