ارتباط بیماری ریفلاکس معده با اختلالات تنفسی

ارتباط بیماری ریفلاکس معده  با اختلالات تنفسی

بیماری ریفلاکس معده به مری بهتر است در مراحل اولیه درمان شود در صورت شدت یافتن این عارضه می تواند مشکلات زیادی به بار بیاورد و باعث افزایش ریسک مشکلات قلبی و آسم در این افراد شود. شدت یافتن بیماری ریفلاکس معده به مری می تواند زمینه ساز ابتلا به سرطان مری شود.

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) معمولا آزاردهنده است و گاهی اوقات واقعا دردناک می‌شود. گاهی اوقات علائم این بیماری تا حدی شدید می‌شود که افراد فکر می‌کنند با حمله قلبی مواجه هستند. شاید بتوان علائم GERD را تحمل کرد‌، اما ممکن است که این علائم به مرور زمان جدی شوند. اسید می‌تواند به مروز زمان از جدار مری جدا شود و در ادامه باعث التهاب، خون‌ریزی و شکل‌گیری وضعیت پیش‌سرطانی خاصی به‌نام مری بارت شود.

حتی برخی مطالعات نشان داده‌اند که افراد مبتلا به GERD، با خطر بالای ابتلا به سرطان مری مواجه هستند. هر کسی ممکن است به این بیماری مبتلا شود اما برخی افراد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری ریفلاکس معده به مری قرار دارند، از جمله افراد دارای اضافه‌وزن، خانم‌های باردار، افراد مبتلا به دیابت و آسم، افراد سیگاری، و کسانی که از بیماری‌های بافت همبند مثل اسکلرودرمی رنج می‌برند.

کسانی که سوزش سر معده ندارند نیز در معرض ابتلا به بیماری GERD قرار می‌گیرند. سوزش سر معده، شایع‌ترین علامت این بیماری است اما تنها علامت نیست. علائمی مثل گرفتگی صدا، عود کردن ذات‌الریه، درد در بالای شکم و سرفه‌های مزمن، همگی از علائمی هستند که شیوع کمتری دارند. این نکته را هم باید در نظر گرفت که تقریبا ۷۵ درصد از افراد مبتلا به GERD، به آسم نیز مبتلا هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.