رفع اختلالات روحی با تغذیه سالم

رفع اختلالات روحی با تغذیه سالم

اگر به فکر بهبود اختلالات روحی خود هستید بهتر است تغذیه سالم و کاملی داشته باشید. با مصرف میوه و سبزی می توانید از سلامت روانی خود بیشتر مراقبت کنید. درمان افسردگی با پیروی از رژیم غذایی سرشار از ویتامین ای میسر خواهد بود.

یکی از راه‌های بهبود روند درمان افسردگی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی است که سرشار از انواع ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها باشد. در بین انواع ریزمغذی‌ها، برخی از آنها مانند بتاکاروتن، ویتامین‌های C و E، نقشی اساسی‌تر در مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن و بهبود شرایط روانی بیماران مبتلا به افسردگی دارند.

افراد مبتلا به افسردگی می‌توانند بتاکاروتن را در حجم بالایی از زردآلو، بروکلی، طالبی، هویج، هلو، کدو حلوایی، اسفناج و سیب‌زمینی شیرین دریافت کنند. این افراد می‌توانند ویتامین‌ C مورد نیاز بدن خود را هم از طریق مصرف بروکلی، گریپ‌فروت، کیوی، پرتقال، فلفل‌ها، سیب‌زمینی، توت‌فرنگی و گوجه‌فرنگی به دست بیاورند.

به‌علاوه، ویتامین E مورد نیاز این افراد هم در حجم بالایی در کره مارگارین، مغزها، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی وجود دارد. مصرف پروتئین‌ها برای افزایش هوشیاری و بهبود وضع افسردگی هم به این بیماران توصیه می‌شود. حبوبات، گوشت‌های بدون چربی، پنیر کم‌چرب، ماهی، شیر، گوشت ماکیان، محصولات بر پایه سویا و ماست، جزو بهترین منابع دریافت پروتئین برای بیماران مبتلا به افسردگی به حساب می‌آیند.

به طور کلی غذا و تغذیه نقش مهمی در تقویت یا تضعیف سیستم ایمنی بدن دارند. بد نیست بدانید شایع ترین علت ضعف سیستم ایمنی سوءتغذیه است که ممکن است ناشی از کمبود پروتئین ها، ویتامین ها و املاح یا انرژی باشد و در اثر افزایش دریافت انرژی و چاقی صورت گیرد. به عنوان مثال ماهیها به عنوان منابع مهم اسید چرب امگا ۳ در تعدیل سیستم ایمنی نقش مهمی دارند. برخی بزرگان می گویند ما برآیند آنچه می خوریم هستیم.

به عبارتی این که چه می خوریم ، چگونه و چه مقدار می خوریم بر سلامت جسم و روان ما تاثیر بسزایی دارد. امروزه ارتباط بیش خوردن و چاقی با بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، سرطان ها ، بیماری های مفصلی مثل آرتروز ، بیماری های کیسه صفرا ، نقرس و غیره کاملا اثبات شده و نگرانی دست اندرکاران سلامت جوامع امروز ، نه بیماری های واگیر و عفونی بلکه بیماری های غیرواگیر هستند که اکثریت قریب به اتفاق آنها با عادات غذایی مرتبطند. برای پیشگیری از سرطان ها ، بیماری های قلب و عروق و دیابت و بالاخره افزایش طول عمر ، تغذیه مناسب در دستور کار سیستم های بهداشتی سلامت کشورها قرار گرفته است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *