مبتلا شدن به آلزایمر با رسوبات چربی در مغز

مبتلا شدن به آلزایمر با رسوبات چربی در مغز

مبتلا شدن به آلزایمر

رسوبات چربی در مغز عوارض بسیار خطرناکی است که یکی از این عوارض میتواند مبتلا شدن به آلزایمر می باشد بنابراین باید برای پیشگیری از رسوب چربی در مغز باید نکات زیر را انجام دهید بنابراین برای غیر فعال شدن بیماری آلزایمر باید آن را در مغز خاموش کنید.

یک مطالعه جدید درباره آلزایمر نشان می‌دهد که شکل‌گیری غیرطبیعی رسوبات چربی در مغز می‌تواند منجر به بیماری آلزایمر شود یا حتی روند آن را سریع‌تر کند. این مطالعه که توسط محققان مونترال کانادا انجام شده و در مجلهCell Stem Cell چاپ شده است، از جایی آغاز شد که محققان متوجه شدند

سلول‌های بنیادین مغز در بیماری آلزایمر غیرفعال می‌شوند؛ در صورتی که این سلول‌ها باید به‌طور منظم آسیب‌های مغزی را ترمیم کنند. آنان در ادامه آزمایش‌های‌شان متوجه شدند که رسوبات چربی در نزیکی سلول‌های بنیادین مغز شکل می‌گیرد. این محققان برای بررسی دقیق‌تر این مسئله به مقایسه مغز دو گروه از مغزها پرداختند؛

مغز ۹ نفر که بر اثر آلزایمر مرده بودند و مغز ۵ نفر دیگر که مرگ‌شان بر اثر آلزایمر نبود. با انجام این مقایسه مشخص شد که رسوبات چربی بیشتری در مغز مبتلایان به آلزایمر وجود داشت. سرپرست این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «ما کشف کردیم که اسیدهای چربی که مغز تولید می‌کند، در واقع با افزایش طبیعی سن به‌آرامی ساخته می‌شود.

اما مسئله این‌جاست که این فرآیند در میان کسانی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آلزایمر هستند، سرعت بیشتری پیدا می‌کند». این محققان می‌گویند در حال حاضر داروهای مهارکننده مناسبی وجود دارد که آنزیم‌های تولیدکننده این اسیدهای چرب را متوقف کند و مانع تجمع‌شان شود.

پروفسور فرناندز افزود: بنابراین، ما بر این عقیده هستیم که ساختار اسیدهای چرب عامل اصلی آلزایمر محسوب نمی شود اما به عنوان تسریع کننده این بیماری محسوب می گردد. این تیم اظهار داشت که داروهای مهار کننده که قبلا برای بیماری های متابولیک مثل چاقی مورد آزمایش قرار گرفته است، می تواند در بلوکه کردن آنزیم های تولید کننده اسیدهای چربی و موتوقف کردن تسریع آن ها کمک کننده باشد. آزمایش بر روی موش ها این گفته رو اثبات کرده است. پروفسور فرناندز نتیجه گیری نمود که: تاثیر این درمان و یافته در همه ابعاد شناخته نشده است اما به طور قابل توجهی فعالیت سلول های بنیادی را افزایش داده است. این نیز نتیجه بسیار مهمی می باشد زیراکه سلول های بنیادی نقش مهمی در یادگیری، حافظه و بازسازی دارد. ریسک و احتمال گسترش بیماری آلزایمر هر ۵ سال یک بار بعد از ۶۵ سالگی دو برابر می شود. بدین خاطر تحقیقات انجام شده در این زمینه دارای اهمیت فراوانی به منظور یافتن راهی برای کمتر شدن سرعت و گسترش این بیماری می باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *