دگرگونی های عاطفی در کودکان دبستانی

دگرگونی های عاطفی در کودکان دبستانی

کودکان دبستانی در مرحله رشد عاطفی به سر میبرند آن ها با مفهوم دوستی آشنا خواهند شد. تغییرات مهمی در این دوران با کودکان همراه خواهد بود به نظرات متخصصان کودک در این زمینه دقت کنید و سعی کنید با کودکانتان را در این دوران همراهی کنید.

تغییرات عاطفی در کودکان دبستانی معمولا تا حدی زیاد است که والدین را آزار می‌دهد و در صورت عادی بودن همه چیز، باعث تعجب آن‌ها می‌شود. با این‌حال، رشد کودکان (درحالی که گاهی اوقات چالش‌برانگیز است)، از الگوهای تعریف‌پذیری پیروی می‌کند. بنابراین، آشنا شدن والدین با تغییرات کودک در این دوران،زندگی را برای خود و فرزندشان آسان‌تر می‌سازد. شکل‌گیری مفهوم دوستی، یکی از بخش‌های مهم در رشد عاطفی کودک است. متخصصان رشد کودکان معتقدند که بیشتر کودکان در ۷ سالگی، از ساختن دوستی‌های جدید لذت می‌برند. پذیرفتن یک یا چندین نفر به‌عنوان بهترین‌دوستان و حتی داشتن دشمن در این سن طبیعی است.

با این‌حال، این نقش‌ها ممکن است دائما درحال تغییر باشند. حتی برخی از کودکان دوست دارند که از کودکان کوچک‌تر مراقبت کنند یا با آن‌ها بازی کنند. کودکان مدرسه‌ای خودشان را براساس ظاهر، دارایی‌های و فعالیت‌های‌شان تعریف می‌کنند. اهمیت این مسائل می‌تواند با توجه به فشار دیگران یا فضای اطراف تشدید شود، چون کودکان معمولا خودشان را براساس انتظاراتو نظرات اطرافیان مورد قضاوت قرار می‌دهند. این وضعیت می‌تواند به شکل‌گیری نوعی خودآگاهی در کودک منجر شود که با احساس زیر نظر بودن توسط دیگران همراه است. در این حالت، کودک فکر می‌کند که هر رفتار و اقدام یا هر ویژگی ظاهری او، در معرض دید و قضاوت دیگران قرار می‌گیرد؛ مثلا نوع لباس‌هایی که می‌پوشد، مدل موی جدید یا ابراز محبت والدین به او در فضای عمومی.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *