طرز تهیه پیتزا گیاهی با استفاده از ریحان تازه

طرز تهیه پیتزا گیاهی با استفاده از ریحان تازه

طرز تهیه پیتزا گیاهی با ریحان

معمولا افراد گیاهخوار از پیتزاهای معمولی استفاده نمی کنند بنابراین در زیر برای افراد گیاهخوار طرز تهیه پیتزا گیاهی را برایتان قرار داده ایم تا افراد گیاهخوار بتوانند براحتی از این پیتزا استفاده کنند.

طرز تهیه یک پیتزای گیاهی مخصوص گیاهخواران
مواد لازم برای خمیر پیتزای گیاهی :

آرد :  ۲ تا ۳ پیمانه
مخمر : ۱ بسته
نمک : ۱/۴ قاشق چایخوری
آب گرم  : ۱ پیمانه
روغن مایع یا روغن زیتون :  ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه خمیر پیتزای گیاهی :

آرد، مخمر و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده، آب و روغن را به آن اضافه می کنیم و با سرعت پایین همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه آن را بهم می زنیم. مواد چسبیده شده به کناره های ظرف را به طور مداوم با همزن می گیریم.

سپس مواد را به مدت ۳ دقیقه با سرعت بالا بهم میزنیم. به کمک یک قاشق تا جای ممکن از باقی آرد به این مایه اضافه کرده، مخلوط میکنیم. سپس خمیر را بر روی سطحی آرد پاشی شده قرار داده، بقیه آرد را با دست به آن اضافه کرده، خمیر را در کل به مدت ۶ تا ۸ دقیقه ورز میدهیم تا اینکه خمیری نسبتا سفت با سطحی نرم و ارتجاعی به دست آید. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده، رویش را میپوشانیم و میگذاریم ۱۰ دقیقه استراحت کند.

نکته ها و گفته ها :

شما میتوانید به این ترکیب، مقدار ۲ قاشق چایخوری از سبزیجات معطر مورد علاقه خود، همراه با یک یا دو عدد سیر له شده اضافه نمایید و خمیری معطر داشته باشید.

طرز تهیه پیتزا گیاهی

مواد لازم برای روی پیتزا مخصوص گیاهخواران :

روغن زیتون  : ۱ قاشق سوپخوری
گوجه فرنگی خرد شده، پوست گرفته، پخته  : ۴۰۰ گرم
ریحان تازه خرد شده  : ۱ قاشق سوپخوری
سیر ریز خرد شده : ۲ حبه
رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق سوپخوری
پنیر موتزارلا ورقه شده : ۴۵۰ گرم
برگ تازه ریحان : به میزان نیاز

طرز تهیه پیتزا مخصوص گیاهخواران :

فر را با حرارت ۳۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. خمیر پیتزا را روی سطحی آرد پاشی شده به اندازه ظرف/ظرفها پهن کنید و در قالب قرار دهید. با استفاده از یک کفگیر سوراخدار کوچک، روغن زیتون را قطره قطره روی خمیر بریزید.

برای تهیه سس، گوجه فرنگیهای پخته، ریحان خرد شده، سیر و رب گوجه فرنگی را در یک کاسه متوسط مخلوط کنید و یک لایه نازک از سس روی خمیر بریزید.

پیتزاها را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزید. سپس آنها را از فر خارج کرده، ورقه های پنیر را در یک لایه روی سس بچینید، دوباره پیتزاها را به مدت ۱۰ تا ۱۳ دقیقه در فر قرار دهید.

نکته :

پیتزا ها را با برگ تازه ریحان تزئین کرده، برش بزنید و فورا سرو نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.