آسیب به مغز با دیابت نوع 2

آسیب  به مغز با دیابت نوع 2

دیابت نوع ۲ عوارض جبران ناپذیری برای مغز ما در بردارد و میتواند در فعالیت های آن اختلال ایجاد کند. نوجوان مبتلا به دیابت نوع ۲ دچار بیشترین آسیب های عصبی ناشی از دیابت خواهند شد. بهتر است با روش های مقابله با عوارض دیابت آشنا شوند.

محققان مرکز پزشکی سینسیناتی در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره نوجوانان مبتلا به دیابت نوع ۲ دست پیدا کردند. مطالعه آنان نشان می‌دهد که نوجوانان مبتلا به دیابت نوع ۲ با تغییرات قابل توجهی در کل حجم ماده خاکستری مغز و در قسمت‌های خاصی از مغز مواجه هستند که ماده خاکستری در آن‌ها نقش مهمی دارد.

این قسمت‌های خاص با بینایی، شنوایی، حافظه، احساسات، توانایی گفتاری، تصمیم‌گیری و خودکنترلی مرتبط هستند. محققان در این مطالعه، ۲۰ نوجوان مبتلا به دیابت نوع ۲ را بررسی کردند و به مقایسه وضعیت آنان با ۲۰ نوجوان سالم پرداختند که از نظر سنی، جنسیتی و نژادی با بیماران در شرایط یکسانی قرار داشتند.

محققان در ادامه از MRIs استفاده کردند تا وضعیت مغزی همه این افراد را با دقت بالایی بررسی کنند. لازم به ذکر است که هیچ کدام از افراد هر دو گروه به بیماری‌ روان‌شناختی یا عصب‌شناختی مبتلا نبودند. دکتر جیکوب ردل، مسئول مطالعه، می‌گوید: «نتایج ما رابطه علت و معلولی مستقیم را نشان نمی‌دهند.

ما نمی‌دانیم که آیا این تغییرات مستقیما به علت ابتلا به دیابت به وجود آمده‌اند یا نه. اما مطالعات دیگر بر روی بزرگ‌سالان مبتلا به دیابت نوع ۲، تغییر در حجم مغز، تغییرات عروقی مغز و زوال شناختی را نشان داده‌اند. با این‌حال، یافته‌های ما نشان می‌دهد که جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ در میان نوجوانان برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی در آینده واقعا مهم است».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *