دانستنی هایی پیرامون بیماری فشار خون بالا

از عوارض بیماری فشار خون بالا در مردان چه میزان اطلاع دارید؟ این عارضه با چه نشانه هایی در این افراد مشاهده می شود؟ برای مقابله با اختلالات فشار خون در مردان سعی کنید دستگاه اندازه گیری فشار خون در منزل داشته باشید تا درمواقع لزوم از آن ها استفاده کنید.

خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا همراه با افزایش سن مردان، بیشتر می‌شود. البته ابتلا به این بیماری با عواملی مثل وزن و سبک زندگی نیز مرتبط است. بیماری فشار خون بالا می‌تواند بدون بروز علائم اولیه، به عوارض و پیامدهای شدید و ناخوشایندی منجر شود. یکی از این عوارض، آنوریسم است که با باد کردن خطرناک عروق خونی همراه می‌شود، ولی قابل درمان است. درمان بیماری فشار خون بالا، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، نارسایی کلیه و بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد. بنابراین، همواره از وضعیت فشار خون خودتان اطلاع کامل داشته باشید. اگر به این نتیجه رسیدید که فشار خون‌تان بالا است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

فشار خون براساس دو عدد تعیین می‌شود. اولین شماره (سیستولیک)، فشار خون موجود در عروق خونی را موقع ضربان قلب نشان می‌دهد. دومین شماره (دیاستولیک) هم نشان‌دهنده فشار خون بین ضربان‌های قلب است. به یاد داشته باشید که نحوه بررسی وضعیت فشار خون به این موضوع بستگی دارد که شما به کدام عوامل خطر دیگر مبتلا باشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *