ابتلا به امراض مختلف با کمبود تستوسترون

ابتلا به امراض مختلف با کمبود تستوسترون

از عوارض کمبود تستوسترون در بدن مردان چه میدانید؟ پژوهشگران معتقدند یکی از عوامل مهم ایجاد امراض قلبی در مردان کمبود تسوسترون می باشد، تستوسترون‌درمانی راهی مناسب برای جبران کمبود این هورمون در بدن مردان به شمار می رود.

گروهی از محققان اعلام کردند که مردانی که دچار کمبود تستوسترون هستند و از تستوسترون‌درمانی استفاده می‌کنند، کم‌تر با خطر حمله‌های قلبی، سکته مغزی و مرگ‌ومیر بر اثر همه بیماری‌های دیگر مواجه می‌شوند. محققان این مطالعه که در European Heart به چاپ رسیده است، این نتیجه را با بررسی و تحلیل بیش از ۸۳ هزار نفر به دست آورده‌اند.

بر اساس آمار نهایی این مطالعه، مردانی که از هورمون‌درمانی استفاده می‌کنند، تا ۵۶ درصد کم‌تر با مرگ روبه‌رو می‌شوند، ۲۴ درصد کمتر ممکن است دچار حمله قلبی شوند و ۳۶ درصد کم‌تر احتمال دارد که سکته مغزی را تجربه کنند. این محققان معتقدند که کشف دقیق مکانیسم‌های این اثرگذاری هنوز به تحقیقات بیشتر نیاز دارد و عواملی مثل چربی بدن،حساسیت به انسولین، پلاکت خون، میزان لیپیدها و التهاب‌های احتمالی، ممکن است در این رابطه نقش داشته باشند. این محققان تاکید کردند که استفاده از تستوسترون‌درمانی فقط برای مردانی مجاز است که دچار بیماری باشند و نمی‌توان این روش را برای همه مردان به کار برد. به‌علاوه این‌که مزایای این روش در صورتی بروز پیدا می‌کند که تستوسترون‌درمانی برای عادی‌سازی میزان کل تستوسترون در بدن مردان استفاده شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.