ارتباط امراض قندی با بیماری های سرطانی

ارتباط امراض قندی با بیماری های سرطانی

کسانی که از بیماری دیابت رنج میبرند نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر امراض سرطانی قرار دارند این بیماری ها با هم مرتبط هستند . بهتر است برای تشخیص به موقع علائم بیماری های سرطانی به راهنمایی های پزشکی مهم در این زمینه دقت کنید.

براساس گزارش Cancer افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، قبل یا بعد از تشخیص ابتلا به بیماری دیابت ممکن است با خطر بالای ابتلا به سرطان روبه‌رو باشند. این نتایج نشان می‌دهند که محققان باید اطلاعات بیشتری درباره ارتباط بین بیماری دیابت و سرطان به دست بیاورند.

ابتلا به سرطان معمولا بلافاصله بعد از تشخیص ابتلا به بیماری دیابت توسط پزشکان مشخص می‌شود.دلیلش می‌تواند این باشد که افراد بعد از تشخیص ابتلا به بیماری دیابت، تماس بیشتری با پزشکان برقرار می‌کنند و احتمال این‌که برای تشخیص بیماری‌های دیگر مورد آزمایش قرار بگیرند، بالاتر می‌رود.

محققان دانشگاه تورنتو در این مطالعه، داده‌های پزشکی بیش از یک میلیون نفر از بزرگ‌سالان را مورد بررسی قرار دادند تا بروز سرطان را در مقاطع مختلف زندگی آن‌ها ارزیابی کنند. نتایج نشان دادند که احتمال ابتلا به سرطان در میان مبتلایان به دیابت، ۱۰ سال قبل‌تر از این‌که مشخص شود به بیماری دیابت مبتلا هستند، ۱.۲۳ برابر بیشتر از دیگران است.

براساس این نتایج، احتمال تشخیص سرطان در میان مبتلایان به دیابت، در سه ماهه اول بعد از تشخیص ابتلا به بیماری دیابت، بیشتر از مقاطع زمانی دیگر است. دکتر لگا، مسئول مطالعه، معتقد است که گسترش بیماری دیابت در سطح جهان می‌تواند دلیل افزایش موارد ابتلا به سرطان را به ما نشان بدهد. به‌گفته او، نتایج ما از این ایده حمایت می‌کنند که ممکن است بیماری دیابت و سرطان دارای عوامل خطر مشترکی باشند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *