انسولین و دیابت نوع یک

انسولین و دیابت نوع یک

برای برخی از مبتلایان به دیابت نوع ۱ از انسولین خوراکی استفاده می شود مصرف دهانی انسولین معایب و مزایای مختلفی دارد که می خواهیم در این بخش به آن اشاره کنیم. طی تحقیقاتی روی مصرف کنندگان این دارو نتایج جالب توجهی به دست آمد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در تحقیقی که محققان بر روی کودکان مبتلا به دیابت نوع ۱ انجام داده اند دریافته اند که مصرف دهانی انسولین می تواند نوعی از واکنش های دفاعی را تولید کند که از پیشرفت این نوع دیابت جلوگیری می کنند. در این تحقیق که در بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در کشورهای اتریش،آلمان، بریتانیا و ایالات متحده انجام گرفته است ۱۵ کودک ۲ تا ۷ ساله شرکت کرده اند که خانوادۀ آنها سابقۀ ابتلا به دیابت نوع ۱ را داشته اند.

در این تحقیق، هر یک از کودکان بنابر ویژگی هایی که داشتند به مدت ۳ تا ۱۸ ماه بطور روزانه از طریق دهان انسولین مصرف کردند،یعنی در درون غذاهای آنها مقدار مشخصی انسولین می ریختند. در این تحقیق که به رهبری ازیو بونیفاسیو ،عضو مرکز DFG در درسدن آلمان، و همکارانش انجام گرفته است ،آنها به این نتیجه رسیده اند که مصرف دهانی انسولین یک واکنش دفاعی را منجر می شود که می تواند از پیشرفت و گسترش این بیماری جلوگیری کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *