اهمیت مراقبت از دهان و دندان در فصل پاییز

اهمیت مراقبت از دهان و دندان  در فصل پاییز

بهداشت دهان و دندان تاثیر زیادی بر سلامت روحی و جسمی ما میگذارد انواع بیماری های لثه تاثیر زیادی با نگهداری نامناسب از دندان ها پدید خواهند آمد. مراقب باشید به مینای دندان خود با برخی موادغذایی نامناسب آسیب وارد نکنید.

اگر می‌خواهید به سلامت دهان و دندان خودتان در فصل پاییز کمک کنید، پیش از هر چیزی باید عادت‌هایی که به دندان‌ها آسیب می‌رسانند را کنار بگذارید. بنابراین، دیگر نباید یخ بجوید یا هسته پاپ‌کورن را با دندان بشکنید یا سعی کنید که پسته‌های دربسته را با دندان باز کنید! حالت یخ کریستالی است و جالب آن‌که مینای دندان هم حالت کریستالی دارد. وقتی که دو ماده با چنین ویژگی‌هایی با یکدیگر برخورد می‌کنند، یکی از آن‌ها آسیب می‌بیند.

متاسفانه، بعضی اوقات این مینای دندان است که این آسیب را تحمل می‌کند. هسته‌های پاپ‌کورن یا پسته‌های دربسته هم می‌توانند دندان را بشکنند یا داخل آن فرو بروند. اگر قسمتی از آن‌ها در بافت لثه گیر کند، درنهایت می‌تواند باعث شکل‌گیری التهاب لثه و تجمع باکتری‌ها شود. یکی از کارهایی که حتما باید در فصل پاییز انجام شود، تقویت تناسب اندام و جدی گرفتن فعالیت‌های ورزشی است.

می‌توانید تمرین‌های ورزشی خاصی را در فصل پاییز انتخاب کنید که خارج از قواعد متعارف هستند و افراد کمتری به آن‌ها می‌پردازند. بعضی از متخصصان، تمرین‌های خاصی را پیشنهاد می‌دهند که هم برای ذهن و هم برای بدن مفید هستند. ورزش‌هایی مثل یوگا، پیلاتس و تای‌چی، به شما کمک می‌کنند تا انرژی خیلی بیشتری در ماه‌های پاییزی داشته باشید و آرامش ذهنی و بدنی بهتری را تجربه کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *