تاثیرات اختلال شخصیت در زندگی مشترک

تاثیرات اختلال شخصیت در زندگی مشترک

اختلال شخصیت چه پیامدهایی در زندگی دارد؟

معمولا در ابتدای زندگی و ازدواج بدلیل عدم شناخت زوجین از یکدیگر مشکلات و اختلافاتی بوجود می آید که این مشکلات بسیار طبیعیست ولی اگر اختلال شخصیت زوجی وارد زندگی شود مشکلات جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت.

همه تفاوت‌هایی که بین زنان و مردان از نظر شیوه فکر کردن، رفتار کردن و واکنش نشان دادن وجود دارند، در شکل‌گیری مشکلات مختلف در زندگی مشترک یا ایجاد اختلال در برقراری ارتباط بین آن‌ها از نقش خاصی برخوردار هستند. وقتی که پای مشکلات روان‌شناختی مثل اختلال شخصیت به زندگی مشترک باز می‌شود، مشکلات هم پیچیده‌تر می‌گردند.

یکی از این مشکلات روان‌شناختی اختلال شخصیت مرزی است. اختلال شخصیت مرزی معمولا در زنان تشخیص داده می‌شود، اما مردان نیز ممکن است خصلت‌های مرزی خاصی را از خودشان بروز دهند. این اختلال با رفتارهای فعالانه یا منعفلانه خاصی همراه است که به انفجار احساسی شدید یا خشم‌ همراه با پشیمانی و از خودبیزاری،

افسردگی یا خودآزاری منجر می‌شود. برخی از متخصصان، زندگی کردن با افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی را به راه رفتن بر روی لبه تیغ تشبیه کرده‌اند. درمان اختلال شخصیت مرزی به رفتاردرمانی بالینی برنامه‌ریزی‌شده توسط افراد کارآزموده نیاز دارد، چون این افراد برای مواجهه مناسب با احساسات بیماران کاملا آموزش دیده‌اند.

بعضی از انواع اختلال شخصیت با رفتارهای خشونت‌آمیزی مشخص می‌شوند که سلامتی دیگران را تهدید می‌کنند یا زندگی آن‌ها را به خطر می‌اندازند. ازدواج کردن با فردی که با خشونت نسبت به استرس زندگی مشترک واکنش نشان می‌دهد و همسر یا فرزندانش را در

موقعیت‌های خطرناکی قرار می‌دهد، با مخاطرات زیادی همراه است. متخصصان حوزه سلامت روان بر روی این مساله توافق دارند که اگر این نوع روابط مشترک بدون مدیریت خشم و بدون از خودگذشتگی برای تغییر پیش بروند، باید با مداخلات قانونی به پایان برسند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.