درمان مشکل باروری با روش های ساده

درمان مشکل باروری با روش های ساده
آیا میدانستید سطح هورمون تستوسترون در بروز مشکل باروری در مردان نقش مهمی ایفا میکند؟ انواع بیماری‌های متابولیکو قند خون بالا نیز باعث ناباروری و نازایی در افراد مختلف خواهند شد. پایین بودن تستوسترون یکی از مهمترین مشکلات باروری در مردان به شمار می رود.

بر اساس مطالعات جدید، مردانی که دارای تعداد اسپرم پایین هستند، در آینده بیشتر به بیماری‌های متابولیک مانند دیابت و پوکی استخوان مبتلا می‌شوند. متابولیسم، همان واکنش شیمیایی سلول‌های بدن است که به شما اجازه می‌دهد از غذاهایی که می‌خورید انرژی دریافت کنید. به طور کلی حدود ۱۵ درصد از زوج‌ها، نابارور محسوب می‌شوند و در نیمی از موارد، مشکل از مردان است. کمبود تستوسترون یا پایین بودن تعداد اسپرم‌ می‌تواند عامل ناباروری باشد اما دانشمندان برای اینکه رابطه بین این مشکلات و بیماری‌های متابولیک را در مردان پیدا کنند، پرونده سلامتی ۱۹۲ مرد ۱۸ تا ۵۰ ساله را که از تعداد اسپرم پایینی برخوردار بودند با پرونده سلامتی ۱۹۹ مرد دیگر در همین رده سنی مقایسه کردند. سطح هورمون جنسی، تراکم استخوان و قند خون در هر دو گروه اندازه‌گیری شد.

نتایج نشان داد که پایین بودن سطح تستوسترون، در مردان نابارور، ۱۰ برابر گروه دیگر بود، و یک سوم مردانی که مشکل باروری داشتند، از تراکم استخوان پایین و قند خون بالا برخوردار بودند. به علاوه، گروه نابارور دارای تری‌گلیسیرید بالا و علایم مقاومت در برابر انسولین بودند. این گروه بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های متابولیک قرار داشتند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *