دسته بندی های فشار خون در دستورالعمل های جدید و احتمال بالاتر بودن فشار خون شما

دسته بندی های فشار خون در دستورالعمل های جدی

برای اولین بار پس از ۱۴ سال، انجمن قلب آمریکا و کالج آمریکایی قلب و عروق، دسته بندی های فشار خون را تغییر داده است. فشار خون بالا یا افزایش فشار خون در حال حاضر چیزی در حدود ۱۳۰ میلی متر جیوه و یا بالاتر برای فشار خون سیستولیک (تعداد بالا در اندازه گیری فشار خون) و یا ۸۰ و بالاتر برای فشار خون دیاستولیک (اندازه گیری پایین) تعریف شده است.

تعریف پیشین فشار خون بالا ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه بود. این تغییر نشان دهنده افزایش خطر عوارض فشار خون، از جمله حمله قلبی و سکته مغزی است که می تواند با اندازه گیری فشار خون پایین تر رخ دهد. دستورالعمل های جدید – اولین بار از سال ۲۰۰۳ – رده هایی از فشار خون را حذف می کند.

با این تغییرات، افراد بیشتری در ایالات متحده می توانند با فشار خون بالا تشخیص داده شوند چیزی در حدود ۱۴ درصد بیشتر. این افراد توسط پزشکان خود در مورد تغییرات شیوه زندگی برای جلوگیری از عوارض و کاهش حمله قلبی و خطر سکته مغزی مشاوره خواهند شد. انتظار نمی رود که دستورالعمل های جدید باعث افزایش قابل توجهی در تجویز داروهای فشار خون برای این افراد گردد.

 

دسته بندی های فشار خون در دستورالعمل های جدی

دسته بندی های فشار خون در دستورالعمل های جدید عبارتند از:

فشار خون معمولی: کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه

فشار خون:  فشار خون سیستولیک بین ۱۲۰-۱۲۹ و فشار خون دیاستولیک کمتر از ۸۰

پرفشاری خون مرحله ۱: فشار خون سیستولیک بین ۱۳۰-۱۳۹ یا فشار خون دیاستولیک بین ۸۰ تا ۸۹

پرفشاری خون مرحله ۲: فشار خون سیستولیک حداقل ۱۴۰ یا فشار خون دیاستولیک حداقل ۹۰ میلی متر جیوه

بحران فشار خون: سندرم فشار خون بیش از ۱۸۰ و یا دیاستولیک فشار خون بیش از ۱۲۰ است. این بیماران نیاز به درمان سریع دارند. اگر نشانه های دیگری از یک مشکل وجود نداشته باشد، به صورت سرپایی درمان می شوند اما در صورت وجود نشانه های آسیب به اندام های دیگر، باید در بیمارستان بستری شوند.

اختصاصی روزنه آنلاین – کپی با نام منبع بلامانع است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *