دستور تهیه پلو مکزیکی با استفاده از روغن گیاهی

دستور تهیه پلو مکزیکی با استفاده از روغن گیاهی

دستور تهیه پلو مکزیکی همراه با فلفل

معمولا هر ملتی پلوهای مخصوص به کشور خود را دارند در زیر میخواهیم دستور تهیه پلو مکزیکی را برای شما قرار دهیم در این پلو مکزیکی نباید روغن معمولی استفاده گردد بلکه باید از روغن گیاهی استفاده شود.

مواد لازم

گوجه رنده یا خرد شده ۴ عدد متوسط
پیاز خرد شده ۱ عدد کوچک
برنج ۲ پیمانه
روغن گیاهی ۱/۳ فنجان
سیر رنده شده ۲ حبه
آب مرغ ۴ فنجان
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری

 

دستور تهیه پلو مکزیکی

پلوی مکزیکی با رنگ قرمز و طعم تند و تیزی که دارد روش طبخی جدید برای برنج است و معمولا بعنوان دور چین در کنار غذاهای مرغ و گوشت استفاده می شود. البته این پلو به تنهایی نیز خوشمزه است. اگر طرفدار غذاهای تند هستید این پلو را از دست ندهید.

طرز تهیه: برنج را حداقل از نیم ساعت قبل در مقداری آب و نمک بخیسانید. بهتر است گوجه و پیاز خرد شده را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و بزنید تا بافتی پوره مانند و یکدست پیدا کند.

روغن را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید ۱-۲ دقیقه روغن داغ شود. چند دانه برنج داخل روغن بیندازید، اگر جلز و لز کرد یعنی روغن به اندازه کافی داغ شده است. برنج را داخل روغن داغ شده بریزید و حدود ۵ دقیقه سرخ کنید تا رنگ برنج تیره شود. حرارت را کم کنید و سیر رنده شده را اضافه کنید. ۱-۲ دقیقه دیگر برنج را با سیر تفت دهید. پوره گوجه و پیاز، آب مرغ ، رب گوجه، نمک و فلفل قرمز را به برنج اضافه کنید و ترکیب کنید.

وقتی آب مرغ به جوش آمد حرارت را کم کنید. در قابلمه را بگذارید و پلوی مکزیکی را حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ( بسته به نوع برنج) دم کنید. پلو مکزیکی را می توانید در فر نیز دم کنید. در اینصورت بعد از بجوش آمدن آب مرغ، در قابلمه رابگذارید و نیم ساعت در فر با دمای ۱۷۶ درجه سانتیگراد قرار دهید. فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۴۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, فلفل قرمز, گوجه فرنگی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.