دستور تهیه کوفته مرغ و قارچ همراه با سس مایونز

دستور تهیه کوفته مرغ و قارچ همراه با سس مایونز

دستور تهیه کوفته مرغ و قارچ

کوفته ها در انواع و اقسام بسیار متفاوتی تهیه می شوند که یکی از خوشمزه ترین نوع کوفته ها کوفته مرغ و قارچ میباشد که در زیر آموزش پخت این نوع کوفته بهمراه سس مایونز برای شما قرار داده ایم.

مواد لازم

مرغ ۵۰۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
خردل ۱ قاشق چایخوری
روغن ۱ قاشق غذاخوری
سرکه ۱/۲ قاشق چایخوری
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۵ عدد
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
پیاز ۴ عدد
سیر ۴ حبه
نمک و فلفل به مقدار لازم

کوفته مرغ و قارچ

طرز تهیه : ۲ حبه سیر و ۱ پیاز را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم و سبک شود. قارچ ها را بشویید و ریز خرد کنید سپس به پیاز اضافه نمایید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود ( دقت کنید که پس از پخت قارچ ها نرم بمانند و بیش از حد سرخ نشوند ).

گوشت مرغ خرد شده ، مخلوط  قارچ و پیاز تفت خورده ، سرکه ، آبلیمو ، سس مایونز ، سس خردل ، جعفری خرد شده ، ۱ قاشق روغن و نمک و فلفل را داخل میکسر بریزید و بزنید تا مایه کوفته یکدست شود ( همچنین میتوانید قارچ و مرغ را ۲ بار چرخ کنید و با مواد دیگر مخلوط نمایید).از مایه کوفته تکه هایی به اندازه یک گردو بردارید و با دست تان به شکل گرد حالت دهید.

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. کوفته ها را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا رنگ کوفته ها طلایی شود. سپس کناری قرار دهید تا خنک شود ( با حرارت ملایم تفت دهید تا کوفته ها مغز پخت شوند ).برای تهیه سس کوفته ابتدا ۳ پیاز و ۲ حبه سیر باقی مانده را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس گوجه های پوست گرفته و ریز خرد شده ، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید ، حرارت را زیاد کنید تا سس شروع به جوشیدن کند.

پس از اینکه سس به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و کوفته ها را به سس اضافه کنید . در قابلمه را نیمه باز بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سس غلیظ شود سپس کوفته ها را همراه با برنج ، نان و … سرو کنید ( در صورت تمایل میتوانید سس را جدا آماده کنید و بهمراه کوفته ها سرو نمایید ).

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۷۰ دقیقه
وعده: پیش غذا, شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : انواع کباب و کوفته
مواد لازم : آبلیمو, پیاز, جعفری, روغن, سرکه, سس خردل, سس مایونز, سیر, قارچ, گوجه فرنگی, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *