روش های نوین برای کاهش التهاب کبد

روش های نوین برای کاهش التهاب کبد

برای کاهش التهاب کبد محققین به یافته های جدیدی دست یافته اند،  التهاب و نارسایی کبدی عوارض جانبی فراوانی برای سلامتی مبتلایان دربرخواهدداشت. محققین دریافتند مونوسیت‌ها می توانند به کاهش مشکلات کبدی کمک کنند و از شدت یافتن این عارضه ها پیشگیری کنند.

نتایج یک تحقیق جدید که در PLOS Pathogensبه چاپ رسید، حاکی از آن است که نوع خاصی از سلول ایمنی در کبد می‌تواند واکنش‌های سیستم ایمنی را متعادل کند، التهاب کبد را کاهش دهد و از کبد در برابر آسیب‌های خطرناک محافظت کند. اعضای این تیم تحقیقاتی واکنش سیستم ایمنی موش‌های آزمایشگاهی را نسبت به انگل‌های تریپانوزوم درست وقتی که باعث التهاب کبدی و نارسایی کبدی می‌شد بررسی کردند. آنها بر نقش مونوسیت‌ها تمرکز کردند.

مونوسیت‌ها سلول‌های ایمنی‌ای هستند که معمولا در طول رگ‌های خون در حال عبورند و به‌سرعت نسبت به عفونت‌های موضعی واکنش نشان می‌دهند و برای حفظ ایمنی موضع آسیب‌دیده تلاش می‌کنند. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که مونوسیت منفی Ly۶C التهاب را سرکوب می‌کند و مانع پیشرفت بیماری‌های کبدی می‌شود و در واقع افزایش تجمع مونوسیت‌های منفی Ly۶C می‌تواند در شرایط آسیب‌های کبدی بر اثر عفونت‌های شدید، به‌عنوان یک استراتژی مداخله‌گرانه درونی در کنار داروهای ضد عفونت به بهبود کبد کمک کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *