سالاد نودل و سبزیجات را با یک روش تازه درست کنید!

سالاد نودل و سبزیجات را با یک روش تازه درست کنید!

طرز تهیه سالاد نودل و سبزیجات

در زیر نحوه درست کردن یک سالاد بسیار خوشمزه سبزیجات با نودل یا رشته های فرنگی را قرار داده ایم . در این سالاد نودل و سبزیجات از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی, جوانه ما, فلفل دلمه ای و دیگر سبزیجات استفاده گردیده است.

مواد لازم

نودل یا رشته فرنگی ۳۰۰ گرم
سس سویا ۱/۴ لیوان
کلم بروکلی ۲ لیوان
جوانه ماش ۱ لیوان
پیازچه ۲ عدد
فلفل دلمه ای کوچک ۱ عدد
هویج ۱ عدد
کلم بنفش خرد شده ۱ لیوان
سیر تازه ۱ حبه
زنجبیل تازه رنده شده ۱ قاشق چایخوری
شکر ۴ قاشق غذاخوری
روغن کنجد یا زیتون ۱/۴ لیوان

طرز تهیه سالاد نودل و سبزیجات :

داخل قابلمه تا نیمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. گل کلم های خرد شده را اضافه کنید و پس از ۵ دقیقه گل کلم ها را از قابلمه خارج کنید.

پس از خطرز روج گل کلم ها داخل آب مقداری نمک بریزید. سپس نودل یا رشته فرنگی را اضافه کنید و پس از چند دقیقه آبکشی نمایید ( زمان پخت را با توجه به دستور روی بسته بندی تنظیم کنید ).

نودل آبکشی شده را داخل کاسه ای بریزید و با سس سویا مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و کنار بگذارید تا نودل خوب مزه دار شود.

برای تهیه سس سالاد جوانه ماش ، پیازچه خرد شده ، شکر ، سیر ، زنجبیل رنده شده و روغن را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود. هویج را بپزید و به صورت نوارهای باریکی خرد کنید ، فلفل دلمه ای را نیز به صورت نوارهای باریکی برش بزنید ( برای هضم راحت تر میتوانید فلفل دلمه را داخل فر بپزید سپس خرد کنید ).

سس سالاد را به مخلوط نودل و سس سویا اضافه و خوب مخلوط کنید. سپس سبزیجات ( هویج ، کلم بروکلی ، کلم بنفش ، فلفل دلمه ای ) را اضافه نمایید ، سالاد را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس سرو کنید.

نکته ها : میتوانید از ماش پخته به جای جوانه ماش استفاده کنید. همچنین میتوانید مقدار روغن را به نصف کاهش دهید و به جای آن از سرکه سفید استفاده کنید. سس سویای مورد استفاده در این سالاد شور نیست و در صورت استفاده از سس سویای شور مقدار کمتری لازم است.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۲۵ دقیقه
وعده: پیش غذا, شام, میان وعده
دسته بندی دستور آشپزی : سالاد و اردور, غذاهای گیاهی و گیاه خواری
مواد لازم : پیازچه, روغن کنجد, زنجبیل, سس سویا, سیر, شکر, فلفل دلمه ای, کلم بروکلی, کلم قرمز, نودل چینی, هویج


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.