طبخ ماهی همراه با ذکر نکاتی در مورد حفظ سلامت آن

طبخ ماهی همراه با ذکر نکاتی در مورد حفظ سلامت آن

طبخ ماهی و حفظ سلامت آن

طبخ ماهی و بدون بو درست کردن ماهی یکی از دغدغهای فکری هر بانوی ایرانیست بنابراین در مطلب زیر آموزش درست کردن ماهی و همچنین حفظ سلامت آن برای شما در زیر توضیحاتی ارائه شده است.

سئوال :‌ چطور می‌توانم خیلی سریع و آسان با ماهی، غذایی خوش طعم درست کنم ؟

پاسخ – من راهی بسیار جالب برای پخت ماهی کشف کرده‌ام که بسیار سریع بوده و طعم خوبی هم به دنبال خواهد داشت . در واقع ما دستورهای غذایی زیادی داریم که می‌توان آنها را با این دستور ادغام کرد.

در ابتدا مقداری آب لیموی تازه بر روی ماهی ریخته و با کمی نمک و فلفل آن را طعم دار کنید . ماهیتابه را با حرارت متوسط به مدت ۲ تا ۳ دقیقه از قبل گرم کنید . ماهی را بر روی ماهیتابه داغ بگذارید. چون ماهیتابه بسیار داغ است ، ماهی آب نمی اندازد و عصاره آن داخل خودش محفوظ می‌ماند . بگذارید برای یکی دو دقیقه بپزد ، که البته این زمان به ضخامت گوشت و میزان پخت مورد نظر شما نیز بستگی دارد. ماهی را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز یکی دو دقیقه بپزد . این روش ، روشی سریع و آسان است و این‌امکان را فراهم می‌کند تا ماهی شما علاوه بر طعم خوب ، سالم و آبدار باقی بماند .

سئوال : آیا می‌توانی راه دیگری هم برای پخت ماهی پیشنهاد کنی که راحت و سریع باشد ؟

پاسخ:سبزیجات دلخواه را خرد کرده و در مقدار کمی عصاره مرغ یا سبزیجات بجوشانید ، وقتی که تقریباً پخته شدند ، یک تکه ماهی بر روی آنها بگذارید ، درِ آن را بسته و بگذارید یکی دو دقیقه بپزد . ماهی بر روی سبزیجات بخارپز شده و طعم خوبی هم به عصاره می‌دهد . در زمان سرو کردن، با ریختن آب این غذا بر روی آن ، می‌توانید همه مواد را با هم میل کنید.

برای داشتن طعمی بهتر می‌توانید کمی سبزیجات تازه هم به مخلوط اضافه کنید .
بسیار سریع و آسان ، فقط یک ماهیتابه لازم است که شما طعم مورد نظر خود را از ماهی و سبزیجات پخته و خام بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *