عارضه های مزمن قلبی با مرگ همسر

عارضه های مزمن قلبی با مرگ همسر

آیا میدانستید افرادی که با مرگ ناگهانی همسرشان مواجه می شوند در معرض ابتلا به انواع عوارض قلبی دچار خواهند شد؟ضربانن نامنظم قلب  و انواع اختلالات قلبی در این افراد دیده می شود. فیبریلاسیون دهلیزی نیز در این افراد پدیدار خواهد شد به توضیحات متخصصین در این زمینه دقت کنید.

یکی از جدیدترین مطالعات محققان که در مجله Open Heart منتشر شده است، نتایج تازه‌ای را درباره تاثیر غم و اندوه شدید روی سلامت قلب نشان می‌دهد. براساس این گزارش، از دست دادن نزدیک‌ترین و عزیزترین افراد زندگی می‌تواند قلب شما را به‌معنای واقعی کلمه بشکند! این مطالعه نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به ضربان نامنظم قلب بعد از مرگ همسر،خصوصا در سنین جوانی یا بر اثر مرگ غیرمنتظره، بیشتر می‌شود. محققان دانمارکی این مطالعه می‌گویند که حتی خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در بین کسانی که به خاطر مرگ همسرشان عزادار می‌شوند، ۴۱ درصد بالاتر از افراد دیگر است. فیبریلاسیون دهلیزی نیز می‌تواند باعث ابتلا به بیماری قلبی یا بروز سکته مغزی شود.

براساس این مطالعه، احتمال این‌که افراد زیر ۶۰ سال بر اثر مرگ همسرشان به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا شوند،‌دو برابر بیشتر از دیگران است. به اضافه این‌که اگر همسر این افراد قبل از مرگ، از وضعیت سلامتی نسبتا خوبی برخوردار بوده باشد، احتمال ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ۵۷ درصد بیشتر می‌شود. در واقع،‌ این افزایش خطر در بین کسانی که همسرشان بیمار بوده است یا انتظار مرگ همسرشان را داشته‌اند، دیده نمی‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *