علائم اولیه تومور مغزی

علائم اولیه تومور مغزی

آیا با نشانه های ابتلا به تومور مغزی آشنایی دارید؟ این عارضه با برخی علائم اولیه از جمله اختلال بینایی و سردردهای بی دلیل پدید می آید. چنانچه به تازگی با این عارضه ها درگیر شده اید بهتر است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

دکتر تئودور شوارتز می‌گوید که احساس تهوع یا ناراحتی در معده، خصوصا اگر مداوم و بی‌دلیل باشد، می‌تواند به‌عنوان یکی از نشانه‌های تومور مغزی در نظر گرفته شود. تغییر در وضعیت بینایی به‌گفته دکتر شوارتز، مشکلاتی مانند تاری دید، دوبینی و از دست دادن بینایی، همگی با تومور مغزی ارتباط دارند. حتی این احتمال وجود دارد که فرد، لکه‌ها و اشکال شناوری را در مسیر بینایی خودش مشاهده کند که به این حالت «آئورا» ‌(aura) می‌گویند.

سردرد‌های زیاد و غیرعادی قبل از هر چیزی باید بگوییم که نترسید! برخلاف تصور اولیه بسیاری از ما، سردردها معمولا شاخص اولیه تومور مغزی نیستند. به‌گفته دکتر شوارتز، سردردهای مرتبط با تومور مغزی معمولا به‌علت وجود تومورهای بسیار بزرگ شکل احساس می‌شوند، اما در گروه علائم اولیه تومور مغزی قرار نمی‌گیرند.

باید توجه داشته باشید که بعضی از اختلالات ژنتیکی می‌توانند به شکل‌گیری تومورهای مغزی منجر شوند. با این‌حال، اکثر تومورهای مغزی در افرادی به‌وجود می‌آیند که دارای عوامل خطر شناخته‌شده یا عوامل مستعدکننده نیست. کودکان و افراد بالای ۶۰ سال، بیشتر از دیگران با احتمال ابتلا به تومور مغزی مواجه هستند، ‌اما این خطر برای همه افراد و در همه سنین وجود دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.