عوارض جانبی دیابت برای مبتلایان

عوارض جانبی دیابت برای مبتلایان

بیماران دیابتی بامشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند آن ها واپسین سال های عمر خود را با مشکلات زیادی سپری خواهند کرد. عوارض جانبی دیابت همواره همراه با این افراد خوهد بود و می تواند در زندگی این افراداختلالاتی ایجاد کند.

محققان استرالیایی با انتشار گزارشی از مطالعه اخیرشان در مجله Diabetologia، نتایج تازه‌ای را درباره بیماری دیابت اعلام کردند. براساس این گزارش، بزرگ‌سالان مبتلا به دیابت زودتر از دیگران می‌میرند و نسبت به مردان و زنانی که مبتلا به بیماری قند خون نیستند، مدت‌زمان بیشتری از ناتوانی‌های مختلف و معلولیت رنج می‌برند.

این مطالعه نشان می‌دهد که دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲، عُمر مردان و زنان ۵۰ ساله را بیش از ۳ سال کمتر می‌کند. علاوه بر این، فقط ۱۳ درصد آن‌ها در سال‌های آخر عُمر بدون مشکل ناتوانی و معلولیت زندگی می‌کنند. افزایش قند خون در بیماری دیابت به عوارض مختلفی در عروق خونی منجر می‌شود که می‌توانند باعث از دست دادن بینایی،مشکلات حرکتی و قطع عضو شوند. ناتوانی‌های دیگر مثل ضعیف شدن عملکرد مغز معمولا به دیابت ارتباطی ندارند. مسئولان این مطالعه می‌گویند: «ما نیاز به تحقیقات دیگری داریم تا بفهمیم که چه مکانیسم‌هایی از طریق دیابت به ناتوانی یا معلولیت منجر می‌شوند. تحقق این هدف به ما کمک خواهد کرد تا استراتژی‌های تازه‌ای برای پیشگیری از ناتوانی در بیماری دیابت طراحی کنیم و درنهایت سال‌های زندگی بدون ناتوانی را برای بیماران دیابتی افزایش دهیم».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *