عوارض غذا خوردن احساسی

عوارض غذا خوردن احساسی

گاهی اوقت افسار غذاخوردن از دستمان در می رود و نمیدانیم چه میزان غذا خورده ایم؛ با وجود احساس سیری باز هم به غذاخوردن خود ادامه میدهیم. به این نحوه غذاخوردن احساسی می گویند که باید هرچه سریع تر این سبک تغذیه ای را ترک کنید تا به عوارض جانبی ناشی از آن دچار نشوید.

یکی از مشکلاتی که در جشن‌ها و مهمانی‌ها برای بسیاری از افراد پیش می‌آید، غذا خوردن احساسی است. این مشکل خصوصا افرادی را تهدید می‌کند که مبتلا به افسردگی مزمن و اختلال اضطرابی هستند، یا افرادی که مشکل عدم تحمل گلوتن، لبنیات و قند دارند. با توجه به همین مشکلات، در ادامه با بهترین‌ها راه‌ها برای مقابله با غذا خوردن احساسی آشنا می‌شویم.

حواس خودتان را پرت کنید! مانند همه وابستگی‌های دیگر، پرت کردن حواس معمولا بهترین راه برای مقابله با غذا خوردن احساسی است. فرض کنید که مهمانی شما تمام شده است و شما با مقدار زیادی از شیرینی‌ها و خوراکی‌های وسوسه‌برانگیز تنها مانده‌اید! در این شرایط، بهتر است که هرچه سریع‌تر این خوراکی‌ها را از جلوی چشم‌های‌تان دور کنید.

اگر شدیدا به مصرف مواد قندی وابستگی دارید، نباید خودتان را در شرایط آسیب‌زا قرار بدهید. بنابراین، بعد از این‌که خوراکی‌ها را از دسترس خارج کردید، به اتاق خودتان بروید و به چند قطعه موسیقی گوش بدهید یا کمی کتاب بخوانید. در این موقعیت، هر فعالیت ذهنی دیگری که بتواند به فراموش کردن خوراکی‌ها کمک کند، مفید و موثر است. تنها زمانی به آشپزخانه بازگردید که کنترل خودتان را به دست آورده‌اید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *