فواید سلامتی شیر چیست و چه تاثیری بر وزن می گذارد؟

فواید سلامتی شیر چیست و چه تاثیری بر وزن می گذارد؟

ما همه با این ایده آشنا هستیم. شیر برای ما خوب است اما فراتر از این مفهوم مبهم و مبارزات رسانه ای، چه چیزی در مورد شیر برای ما خوب است؟ چطور واقعا سلامت ما را بهبود می بخشد؟ کارشناسان، آرایش شیر و جزئیات را بررسی می کنند که باعث شده این نوشیدنی ها برای میلیون ها آمریکایی غذای اصلی باشد.

ترکیبات شیر

طبق نظر شورای لبنیات ملی، شیر با ۹ ماده مغذی ضروری به سلامت ما می رسد:

  • کلسیم: استخوان ها و دندان های سالم را ایجاد کرده و توده استخوانی را حفظ می کند
  • پروتئین: به عنوان منبع انرژی، ساخت و تعمیر بافت ماهیچه ای استفاده می شود.
  • پتاسیم: فشار خون سالم را حفظ می کند.
  • فسفر: باعث تقویت استخوان ها و تولید انرژی می شود.
  • ویتامین D: به حفظ استخوان ها کمک می کند.
  • ویتامین :B12 گلبول های قرمز و بافت عصبی سالم را حفظ می کند.
  • ویتامین :A سیستم ایمنی بدن را حفظ کرده و کمک می کند تا بینایی و پوست حفظ شود.
  • ریبوفلاوین :(B2) غذا را به انرژی تبدیل می کند.
  • نیاسین: متابولیزه کردن قندها و اسید های چرب

به عبارت دیگر، شورای لبنیات ملی می گوید شیر در هنگام تغذیه به طور کامل جذب می شود و شما نباید یک گالن شیر را برای دریافت فواید مصرف کنید. در واقع، یک لیوان شیر۲۰۰ گرمی حاوی ۱۰۰ گرم ماهی پخته شده ویتامین D، ۴ فنجان کلم بروکلی کلسیم، یک موز کوچک پتاسیم، دو هویج ویتامین A و  یک ظرف لوبیای قرمز فسفر است.

 شیر و کاهش وزن

دکتر برین روی، استادیار علوم کاربردی علوم بهداشتی در دانشگاه بروک کانادا، می گوید: تمام این مواد مغذی به سلامتی ما کمک می کنند و حتی می توانند نقش مهمی در کاهش وزن ایفا کنند. دکتر روی یک مطالعه در مورد اثر شیر در بدن پس از ورزش منتشر کرده است. در حالی که او اعتراف می کند برخی از اختلافات پیرامون تاثیر شیر بر کاهش وزن و چربی بدن به طور کلی وجود دارد، او همچنین می گوید که مطالعات اخیر نشان داده اند که هنگامی که شیر توسط جوانان پس از تمرینات بدنسازی مصرف شود، چربی بیشتری دریافت می کنند و توده عضلانی بیشتری را نسبت به زمانی که نوشیدنی های مختلف با همان انرژی و مواد مغذی  مصرف کرده بودند، به دست می آورند.

فواید سلامتی شیر چیست و چه تاثیری بر وزن می گذارد؟

دکتر روی می گوید: “پیام مهم این است که لازم است، مقداری شیر را به عنوان بخشی از رژیم روزانه خود اضافه کنید. با این حال، با اضافه کردن مقداری شیر بیشتر به رژیم غذایی شما، میزان انرژی مصرفیتان اضافه خواهد شد. بنابراین، اگر شما شیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، و آن را جایگزین دیگر منابع انرژی در رژیم غذایی کنید، شما کالری اضافی مصرف نخواهید کرد. “

شیر و بیماری

بر اساس تحقیقاتی که پروفسور پیتر الوود از دانشگاه کاردیف انجام داد، شیر آشامیدنی می تواند احتمال مرگ در اثر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی و سکته را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد. این تحقیق – بررسی سیستماتیک شواهد از ۳۲۴ مطالعات منتشر شده – در واقع اولین بار است که رابطه بین مرگ و میر ناشی از بیماری ها در رابطه با آشامیدن شیر مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال، مطالعات متناقض وجود دارد که ادعا می کند شیر در واقع باعث بیماری، به ویژه بیماری های قلبی می شود. الوود می گوید: “این واقعیت که نوشیدن شیر باعث افزایش کلسترول می شود، برای بسیاری از افراد ثابت می کند که شیر باعث بیماری های قلبی می شود. اما کلسترول تنها یک مکانیسم در بیماری های قلبی است. فشار خون مکانیسم دیگری است و مصرف شیر با فشار خون پایین همراه است. بنابراین کاملا غیر منطقی است که نتیجه گیری های مربوط به بیماری شیر و قلب تنها بر اساس تاثیر کلسترول انجام گیرد.”

بیماری قلبی تنها چیزی نیست که شیر می تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد. الوود می گوید که تجزیه و تحلیل مطالعات بزرگ و طولانی مدت نشان می دهد که مصرف شیر و لبنیات با کاهش شدید مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی، سکته مغزی، موارد جدید دیابت نوع ۲، سرطان روده بزرگ و احتمالا سرطان مثانه همراه است.

الوود می گوید:” از آنجایی که بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان منبع اصلی هزینه های مراقبت های بهداشتی هستند، هر اندازه که مصرف شیر با کاهش این بیماری ها ارتباط دارد، همچنین در کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی تاثیر دارد.  USDA می گوید که بزرگسالان باید روزانه سه بار شیر (یا پنیر یا ماست) را مصرف کنند تا مزایای کامل شیر، از جمله ۹ ماده مغذی ضروری را به دست آورند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *